ماجرای ویدئوی فناوری‌های عجیب و غریب در فضای مجازی + فیلم

دوشنبه 6 شهريور 1396 - 20:04

همانطور که همه می‌دانیم ترافیک به یک معضل جهانی تبدیل شده است به طوریکه هر راه حل فریبنده و جذابی که در فضای مجازی ارائه شود، می‌تواند در یک چشم بر هم زدنی تبدیل به یک وایرال ویدئو یا ویدئوی ویروسی شود.

العالم - فضای مجازی

چندی قبل یک ویدئو از فناوری‌هایی منتشر شد که به طرز محیرالعقولی می‌توانستند مشکلات ترافیک‌های سنگین را رفع کنند برای مثال اتوبوسی که ترافیک را شکافته و از آن عبور می‌کند یا خودروهای پرنده‌ای که به پهپادها متصل می‌شوند.

اما هیچ یک از اینهایی که در ویدئوی شرکت روسی Dahir Insaat آمده نمی تواند کاملا رنگ واقعیت به خود بگیرد.

محتویات این ویدیو یک راه حل بالقوه برای شهرهای پر از ترافیک بوده و یکی از راه حل‌هایی که در این ویدئو برای حل معضل ترافیک مطرح شده وسایل نقلیه ای با ابعاد بزرگ است که در زمان اوج ترافیک بر فراز خودروها به حرکت در می آیند.

اما با این حال این اتوبوس‌ها هم به چرخ‌هایی نیاز دارند که بر روی زمین قرار گیرد اما آنها فقط از ژیروسکوپ‌های عظیم استفاده می‌کنند تا کل ساختار را تثبیت کنند.

در داخل هر یک از این وسایل نقلیه، انواع مختلفی از ایده هایی که ما برای خودروهای خودران ارائه می دهیم، مشاهده می‌شود. بعضی‌ها دارای صندلی‌هایی با استاندارد هواپیما هستند، در حالی که برخی دیگر شامل سواری‌های لوکسی بوده که دارای امکاناتی از جمله فضا برای لانژها و سالن‌های مختلف هستند.

ما نمی خواهیم در مورد فیزیک و یا امکان سنجی این ایده بحث کنیم اما کاملا واضح است که اگر این ایده واقعا معنای عملی داشته باشد، یک میلیون دلیل وجود دارد که نتواند کار کند.

آنچه که جالب توجه است این است که این ویدیو سرعت قابل توجهی در واقعی نشان دادن این ایده‌های بعضا پوچ دارد.اما مسئله این است که این ویدئوها مانند ویدئوهای جذاب شرکت بازفید،به این منظور طراحی شده‌اند که به طرز سرسام آوری در فضای مجازی پخش شوند.

Dahir Insaat با توضیح مختصری از وسیله نقلیه ژیروسکوپی، ایده استفاده از فناوری وسایل نقلیه اضطراری، مانند یک ماشین آتش نشانی را معرفی کرده است.

البته این ایده از اینجا به ذهن این شرکت رسیده است که کامیون‌های آتش نشانی معمولی،اغلب بیشتر وقت خود را در ترافیک از دست می‌دهند.

اما در این طرح تخیلی که از کامیون آتش نشانی در این ویدئو ارائه شده، یک پهپاد آتشن‌شان از درون وسیله نقلیه بیرون آمده و شروع به اطفاء حریق می‌کند.

این در حالی است که ایده پهپاد آتش نشان که طرح جدیدی نیست، در این ویدئو به طرز افراطی نمایش داده شده است. این پهپاد از 20 روتور برای بالا بردن دو آتش نشان بهره می‌گیرد که آنها سعی در خاموش کردن آتش با استفاده از توپ‌های پودری مخصوص اطفا حریق دارند.

این پهپاد آتش نشانی دارای خطوطی است که می تواند به سمت بیرون گسترش یابد و مسیر فرار را برای افرادی که دچار سانحه شدند فراهم کند.

دائر سمنوف، ارائه دهنده طرح‌های Dahir Insaat، دارای سابقه طولانی در ارائه ایده‌های مبهم آینده نگرانه است که از سیستم های تحویل زیرزمینی به مونوریل‌های پرنده می‌رسد.

با وجود طرح‌هایی که از این طراح ارائه شده شاید ایده حمل و نقل ژیروسکوپی در آینده آنچنان هم عجیب و غریب به نظر نرسد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها