چند روایت درباره دیدار طلاب علوم دینی با رهبر معظم انقلاب

چند روایت درباره دیدار طلاب علوم دینی با رهبر معظم انقلاب
سه شنبه 7 شهريور 1396 - 19:20

چند تن از طلاب سخنران در جلسه دیدار مقام معظم رهبری با طلاب درباره حال و هوای این دیدار نکاتی را بیان کردند.

العالم - ایران | سیاسی

مقام معظم رهبری روز گذشته با طلبه های تهران دیداری داشتند، در این جلسه حدود ۱۰ سخنرانی انجام شد و سپس مقام معظم رهبری به سخنرانی پرداختند. چند تن از روحانیان حاضر در این جلسه که در محضر رهبر معظم انقلاب سخنانی ایراد کرده بودند صحبت هایی درباره حال و هوای این جلسه مطرح کرده اند که در ادامه می خوانید؛

حجت الاسلام افشاری: سازوکار انتخاب متن ها خیلی خوب بود

حجت الاسلام افشاری از سخنرانان در این دیدار درباره فضای این دیدار گفت: بنده در ابتدا متنی را آماده کرده بودم که قدری تند و تیزبود، ولی کسی با متن مخالفت نکرد.آقای پناهیان چند نکته بسیار خوب را گفتند که در متن رعایت کردم، حرف ایشان را قبول کردم و متن را اصلاح کردم. حضرت آقا از انتقاد بدشان نمی‌آید.  بیشتر از همه آقای پناهیان تأکید داشتند که حضرت آقا از انتقاد بدشان نمی آید، بلکه از ترویج فضای یأس و ناامیدی و از مطلق گویی بدشان می آید.

وی در ادامه افزود: سخنرانان در تریبونی صحبت می کنند که اجتماعی است و افراد بسیاری آن را گوش می دهند و نمی توان در این جلسات مطلق گویی کرد. 

افشاری تأکید کرد: متن سخنرانی من خوب بود و حضرت آقا هم پسندیدند. حرفهای خود را زدم ولی به نکاتی که گفته می‌شد توجه کردیم، حتی تغییرات ویراستاری هم که می خواست اعمال شود با اجازه ما صورت گرفت. متنها خیلی انتقادی بود، متن بنده هم انتقادی بود. من از دیدار امسال خیلی راضی بودم. از سال گذشته بسیار بهتر بود و ان شاء الله سالهای بعد بهتر شود. احساس می کنم بهترین متنها انتخاب شد. روز دیدار که متنها خوانده شد واقعا دیدم خیلی از متنها، متنهایی بود که من واقعا کیف کردم و لذت بردم.

این طلبه علوم دینی در ادامه گفت: به نظرم سازوکار انتخاب متنها سازوکار خیلی خوبی بوده است. وقتی بیانات حضرت آقا را نگاه کنید متوجه می شوید. فرمودند این طلبه ها نهال های قد کشیده ای هستند که ... در مورد طلبه هایی که صحبت کردند فرمودند شما طلبه های خوش فکر و خوش بیان هستید. اینها نشان می دهد که جلسه خوب برگزار شد. وقتی خود حضرت آقا می فرمایند خوش فکر و خوش بیان هستید، نشان می‌دهد که متن‌ها حساب شده و دقیق بودند. من متن سخنرانی خودم را در کانال خودم گذاشتم بازتابهای خوبی داشت. با این‌که طولانی بود عده زیادی خواندند و به شدت حمایت کردند.   

حجت الاسلام کاظم موسوی فر: موفقیتهایی که برای حوزه ایجاد شده را نباید نادیده بگیریم

حجت الاسلام موسوی فر هم که در این دیدارسخنرانی کرده بود با اشاره به اینکه باید قدردان نعمتهایی که خداوند به ما می دهد باشیم گفت: برگزاری این جلسه نشان می دهد که آقا می خواهند به حوزه تهران هویت ببخشند. ما باید قدر این را بدانیم.

وی در ادامه افزود: مطالب انتقادی توسط طلاب گفته شد. ما این موفقیتهایی که برای حوزه ایجاد شده را نباید نادیده بگیریم و با فضایی که غیر واقعی است تحت الشعاع قرار دهیم. 

موسوی فر گفت: شاید حول و حوش ۱۰۰ نفر متن سخنرانی ارسال کردند. امکان این نبود که همه صحبت کنند. بنده متن سیاسی خواندم، تقریبا متن من، تندترین متنی بود که خوانده شد. با وجود اینکه درباره سیاست بود، با وجود اینکه با ادبیات متفاوت در مورد ضعف ها حرف زده بودم. یکسری ملاحظات را به بنده به عنوان پیشنهاد گفتند، اما من اصلا اعمال نکردم. تعجب بنده این بود که آقای رشاد به بنده گفت آقا شما اصلا هیچ ملاحظه ای نکن. آقای رشاد گفته بود بروید و بگویید. بروید مسائل و دغدغه هایتان را بگوئید که اتفاقا بنده خود ایشان را مورد عنایت قرار دادم. نه بعدا ما را توبیخ کردند نه قبل از آن به ما چیزی گفتند. فقط دغدغه ما این بود که مطالب خودمان را مؤدبانه به حضرت آقا برسانیم و ... که همه اینها رعایت شد.

حجت الاسلام صادق زاده: آقا از انتقاد سازنده استقبال می کنند

صادق زاده یکی دیگر از سخنرانان این جلسه هم گفت: آقای پناهیان گفت آقا از انتقاد سازنده خوشش می آید و استقبال هم می کند. در جلسات به ما می گفتند انتقاد کنید منتها پیشنهاد هم بدهید، راهکار هم ارائه دهید.

وی ادامه داد: تنها کاری که در جلسات قبل از دیدار انجام شد اصلاح ادبی و ویرایش متون بود و شاید پیشنهاداتی از طرف مسئولان حوزه بوده، که هر سخنران با اختیار خود می توانست عمل کند یا نکند.

حجت الاسلام شاهنوش: سخنرانی های طلاب خیلی صریح بود

شاهنوش روحانی دیگری که در این جلسه به سخنرانی پرداخته بود درباره فضای این دیدار گفت: در بین حدود ۱۰ سخنرانی که انجام شد، حداقل سه سخنرانی خیلی تند و صریح بود که طلبه ها انجام داده بودند. حضرت آقا هم در پایان جلسه همه را تأیید کردند، حتی در بین جلسه برخی از وسط جمعیت پا شدند و صحبت کردند در نقد صحبت کردند، خیلی هم تند صحبت کردند با این حال در تلویزیون هم پخش شد آقا فرمودند همه موارد خوب بود و قابل قبول بود و من روی اینها فکر می کنم.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها