لهستان از آلمان خسارت جنگ جهانی را می‌خواهد

لهستان از آلمان خسارت جنگ جهانی را می‌خواهد
سه شنبه 7 شهريور 1396 - 21:16

نخست وزیر لهستان تاکید کرد، کشورش مساله دریافت خسارت جنگ جهانی دوم از آلمان را مطرح خواهد کرد و این مساله بر روی میز مذاکرات برلین است.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، "بیاتا شیدلو" گفت: اشغال لهستان در جنگ جهانی دوم توسط ارتش نازی در سال های 1939 تا 1945 خسارت های زیادی به این کشور وارد کرد؛ بنابراین لهستان حق دارد هم اکنون خسارت هایی را از آلمان دریافت کند و سخن پیرامون این مساله، عادلانه است.

 وی در عین حال، مبلغ مورد نظر ورشو را اعلام نکرد.

شایان ذکر است، مساله خسارت لهستان سال 1945 در کنفرانس پوتسدام بررسی شد و اتحاد جماهیر شوروی، انگلستان و امریکا با دریافت خسارت لهستان از آلمان شرقی موافقت کردند، بدین ترتیب لهستان توانست در آن زمان افزون بر انتقال هزار و صد کارخانه به خاک خود، دو میلیارد و 37 میلیون دلار هم دریافت کند.

در سال 1953 لهستان، آلمان شرقی و اتحاد جماهیر شوروی بر پایان انتقال دارایی های آلمان به عنوان خسارت موافقت کردند، اما مقامات کنونی لهستان بر این باورند که آن اقدام با فشار اتحاد جماهیر شوروی صورت گرفته است.

رسوایی خسارت ها اخیرا به دنبال بحرانی شدن روابط لهستان و اتحادیه اروپا ناشی از امکان تحریم  ورشو به دلیل مخالفت با درخواست بروکسل برای میزبانی از پناهندگان خاورمیانه علنی شده است.

 

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها