نظر شاه اردن درباره آتش‌بس در سوریه

نظر شاه اردن درباره آتش‌بس در سوریه
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 06:39

پادشاه اردن گسترش آتش بس در سوریه را خواستار شد تا زمینه برای حمایت سیاسی و بازگشت هزاران آواره فراهم شود.

العالماردن

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اتاوا، عبدالله دوم در کنفرانسی خبری اعلام کرد  ما امیدواریم که آتش بس در جنوب و غرب سوریه به سراسر این کشور گسترش پیدا کند تا راه برای حل و فصل سیاسی تضمین کننده تمامیت ارضی و پایان دادن به "حمام خون" شود.

اردن 370 کیلومتر مرز مشترک با سوریه دارد که در آن جنگ از سال 2011 بیش از 330 هزار قربانی گرفته و بیش از نیمی از جمعیت این کشور را آواره کرده است.

عبدالله دوم در پایان سفر خود به کانادا از جاستین ترودو نخست وزیر این کشور خواست به سیاست پذیرش آوارگان سوری ادامه دهد.

وی اعلام کرد:‌ کانادا با آغوش باز آوارگان سوری را می پذیرد و ما امیدواریم به این سیاست انسان دوستانه برای دادن زندگی دوباره به این مهاجران ادامه دهد.

حدود 40 هزار آواره سوری که در اردن و سوریه در اردوگاه ها زندگی می کردند از اواخر سال 2015 به کانادا پناهنده شده اند. طبق آمارهای سازمان ملل متحد اردن 650 هزار آواره سوری و به گفته مقامات این کشور یک میلیون و 400 هزار نفر را در خاک خود پذیرفته است.

جاستین ترودو هم تاکید کرد که کانادا به حمایت مالی از طرح هایی که مردم اردن و آوارگان از آن در زمینه بهبود اوضاع در زمینه برابری جنسی بهره می برند، ادامه خواهد داد.

وی بر کمک 45 میلیون و 300 هزار دلار کانادا (30 میلیون یورو) برای طرح های ‌ توسعه اقتصادی و تقویت جایگاه زنان در زمینه اجتماعی - سیاسی و همچنین پذیرش آوارگان در اردن و خاورمیانه تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها