تصمیم نگران کننده کی‌روش!

 تصمیم نگران کننده کی‌روش!
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 10:14

تیم‌ملی ایران صعود کاملی به جام جهانی داشته اما تیم بزرگ شرقی در آستانه حذف قرار گرفته و هر سه امتیاز بازی نهم را نیاز دارد.

العالم - ایران | ورزشی

مرحله انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به بازی ماقبل آخر رسید اما به جز ایران که به عنوان اولین تیم قاره و دومین تیم جهان به روسیه رسید هنوز تلکیف هیچکدام از سه تیم دیگر آسیا مشخص نیست.

گروه اول این بازی‌ها شرایط ویژه‌ای دارد و ممکن‌ است فوتبال آسیا مجبور شود بدون قطب شرقی، سرمای روسیه را تجربه کند! کره جنوبی مانند 4 سال قبل خطر نرسیدن به جام جهانی را تجربه می‌کند اما امسال این خطر برای آن‌ها جدیتر از پیش است. تفاوت بزرگ این دوره با دوره قبلی، قدرت بی چون و چرای تیم ایران است که اولین تهدید برای کره جنوبی به شمار می‌رود. تیم ملی اکنون تیم بدون شکست و بدون گل خورده مرحله انتخابی روسیه 2018 در جهان است و بازی رفت در تهران هم نشان داد که کی‌روش راه دیکته کردن تفکراتش بر حریف چشم بادامی را به خوبی بلد است.

ستاره‌های ایرانی برای برد به سئول رفته‌اند و کره‌ای‌ها هم به خوبی می‌دانند که ممکن است در این بازی شکست تلخ دیگری را تجربه کنند و شاید به همین خاطر است که زمین نامناسبی برای تمرین به ایران دادند تا صدای کی‌روش بلند و جنگ روانی به پا شود اما در این مورد هم قبلا کی‌روش کره جنوبی را شکست داده است!

هیچ کدام از نفرات تیم ایران بازیکنان معمولی و متوسط نیستند و سرمربی این تیم مهره‌های کارآمد و با کیفیتی را در هر پست در اختیار دارد. همین موضوع دلیل خوبی است که ایران حداقل روی کاغذ برنده این بازی باشد. مردان کی‌روش برای گرفتن تساوی بازی نمی‌کنند و باخت کره در این بازی شرایط آن‌ها را برای صعود پیچیده‌تر می‌کند.

کره 13 امتیازی، 7 امتیاز از ایران عقب است و پشت سر خود ازبکستان را در یک قدمی، به خوبی حس می‌کند. ازبک‌ها روز پنجشنبه مهمان چین هستند. اینکه آن‌ها فقط 1 امتیاز از کره عقبترند نشان می‌دهد باید برای صعودشان حساب باز کرد. ازبکستان تیم منسجمی است و یک امتیاز از چین هم می‌تواند امید آن‌ها را زنده‌تر از قبل نگه دارد. از طرفی حتی تساوی برای کره در خانه خودش هم حکم باخت دارد و چون ایران دوست ندارد حتی در یک بازی تشریفاتی مقابل رقیب قدیمی بازنده باشد، بنابراین کره‌ای‌ها استرس زیادی مقابل ایران که استاد استفاده از فرصت‌هاست، خواهند داشت.

بازی آخر کره در شهر تاشکند است و اگر برای این تیم همه چیز به روز آخر کشیده شود قطعا سختی‌ها بیشتر می‌شود و حذف غول شرقی پررنگتر! بنابراین آن‌ها نیاز دارند که ایران را شکست دهند اما کی‌روش با اطمینان از حفظ رکورد گل نخوردن صحبت می‌کند و این اطمینان پیرمرد چشم آبی، بدون شک کره‌ای‌ها را تا شامگاه پنجشنبه در ترس و هراس نگه خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها