منطقه العیاضیه درشمال تلعفر به طور کامل آزاد شد/نقشه کامل شدن عملیات آزادسازی تلعفر

منطقه العیاضیه درشمال تلعفر به طور کامل آزاد شد/نقشه کامل شدن عملیات آزادسازی تلعفر
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 20:17

الحشد الشعبی عراق چهارشنبه شب اعلام کرد که نیروهای عراقی منطقه «العیاضیه» واقع در شمال شهرستان تلعفر را به طور کامل آزاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم یگان هایی از پلیس فدرال و نیروهای واکنش سریع پیش از ظهر امروز بخش شرقی منطقه العیاضیه در شهر تلعفر و روستای "قبق" در شمال این منطقه را از کنترل تروریست های داعشی آزاد کرده بودند.

واحدهایی از ارتش عراق با همکاری الحشد الشعبی و پلیس فدرال عراق در عملیات آزاد سازی کامل العیاضیه مشارکت داشتند و چهارشنبه شب پرچم عراق را بر فراز ساختمان های آزاد شده این منطقه برافراشتند.

جنگنده های نیروی هوایی و واحدهای موشکی و توپخانه ای ارتش و الحشد العشبی عراق در این عملیات مشارکت فعالی داشتند.

با آزادی منطقه العیاضیه به وسعت نزدیک به دویست کیلومتر مربع، عملیات آزادسازی تلعفر از دست تروریست های داعش توسط نیروهای عراقی کامل شد. 

به دنبال آزاد سازی کامل شهر  موصل در استان نینوا، عملیات آزاد سازی شهرستان تلعفر نیز از صبح روز بیست و نهم مرداد ماه با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد.

نیروهای عراقی با پیشروی سریع مناطق مختلف شهر تلعفر را آزاد کردند و یکی از مناطق باقیمانده در اطراف تلعفر موسوم به العیاضیه هم طی نبرد امروز به طور کامل از وجود تروریست ها پاکسازی شد. 

نقشه مناطق آزاد شده در عملیات تلعفر

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها