حمله آمریکا به کاروان داعشی‌های در حال حرکت به سمت دیرالزور

حمله آمریکا به کاروان داعشی‌های در حال حرکت به سمت دیرالزور
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 22:50

جنگنده های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا یک کاروان وابسته به گروه تروریستی داعش را که از لبنان به سمت دیر الزور واقع در سوریه در حرکت بود هدف قرار داد.

العالم-سوریه

به گزارش النشرة، بر اساس گزارش العربیة ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا یک کاروان وابسته به گروه تروریستی داعش را خارج از خاک لبنان و در حالیکه به سمت دیر الزور در حرکت بود مورد هدف قرار داد.

حمله ائتلاف بین المللی باعث انحراف مسیر این کاروان تروریستها شد.

المیادین نیز گزارش داد که این حمله هوایی جنگنده های ائتلاف باعث ایجاد مانع بر سر مسیر کاروان داعشی هایی شد که از لبنان خارج شده و به سمت سوریه در حرکت بودند.

کلنل رایان دیلون سخنگوی ائتلاف بین المللی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد:جنگنده های ائتلاف این حمله هوایی را برای انحراف مسیر این کاروان به سمت شرق سوریه انجام دادند.

وی در ادامه افزود:این حمله باعث تخریب یک پل کوچک و مسیر پیش روی کاروان مذکور شد.

دیلون امروز با انتقاد شدید از تصمیم ارتش لبنان و همپیمانان آن برای دادن مجوز عبور داعش به سوریه تاکید کرده بود: ما هر جایی که لازم باشد، وارد عمل می‌شویم، به طور قطع این (کاروان داعش)، هدف با ارزشی است. ما به صورت مستمر و به لحظه بر آن‌ها نظارت خواهیم داشت.

منابع رسانه ای پیشتر اعلام کرده بودند که اتوبوس های حامل تروریست های داعش و خانواده های آنها که روند خروجشان از القلمون کلید خورده، به «دیرالزور» سوریه رسیدند. خروج نیروهای داعشی از این منطقه به سمت دیر الزور بر اساس توافق حاصل شده با نیروهای حزب الله لبنان صورت می گیرد.

این در حالی است که ائتلاف بین المللی در بیانیه ای اعلام کرد که اهمیتی به توافق نامه امضا شده میان حزب الله لبنان و ارتش سوریه با تروریستهای داعش نمی دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنگنده های ائتلاف کاروان داعش را هدف قرار نگرفته بلکه مسیر آنها را هدف قرار دادند./مهر

پربیننده ترین خبرها