کربلا و نجف میزبان بیش از ۴۰ هزار زائر ایرانی

کربلا و نجف میزبان بیش از ۴۰ هزار زائر ایرانی
پنج‌شنبه 9 شهريور 1396 - 12:16

معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفت: کربلا و نجف میزبان بیش از 40 هزار زائر ایرانی در دعای عرفه است که عمده این افراد در کربلا حضور دارند.

العالم- ایران/ سیاسی

محسن نظافتی درباره تعداد زائران ایرانی شرکت کننده در دعای عرفه امسال که در کربلا و نجف برگزار می‌شود، گفت: بیش از 40 هزار زائر ایرانی در عراق در این ایام که ویژه دعای عرفه است، حضور دارند.

وی تصریح کرد: عمده زائران ایرانی در دعای عرفه کربلا و مابقی زائران در دعای عرفه نجف و کاظمین حضور خواهند داشت.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت افزود: اکثر افرادی در دعای عرفه عراق حضور خواهند داشت از طریق شرکت شمسا وابسته به سازمان حج و زیارت ثبت نام و سفر کرده‌اند.

چندی پیش میر مسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا گفته بود امسال با توجه به اختلاف زمان آغاز ماه قمری در ایران و عراق و همچنین اعلام روز پنج‌شنبه به عنوان روز عرفه در ایران و روز جمعه به عنوان روز عرفه در عراق، زمان برگزاری این برنامه‌ها متفاوت خواهد بود. 

سرکنسول ایران در کربلای معلا تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های مناسبی از سوی بعثه مقام معظم رهبری و برگزاری دعای عرفه در روز جمعه در کربلا شده است.

حسینیان تصریح کرد: با توجه به اعلام شرکت شمسا وابسته به سازمان حج و زیارت بین 18 تا 20 هزار زائر در ایام عرفه به کربلا خواهند آمد و به همین مقدار هم زائرین آزاد در کربلا حضور خواهند داشت لذا در مجمع پیش‌بینی ما بین 40 تا 45 هزار نفری حضور زائران ایرانی در روز عرفه در کربلاست.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری مراسم عرفه دو مکان یعنی سرداب مقدس حضرت عباس(ع) و سرداب مقدس امام حسین(ع) در نظر گرفته شده است ضمن اینکه پیش‌بینی شده خیمه‌گاه سیدالشهداء(ع) برای آن دسته از زائرینی که در نجف اقامت دارند و جهت شرکت برای دعای عرفه به کربلا می‌آیند در نظر گرفته شده است.

سرکنسول ایران در کربلای معلا افزود: با مجموع امکانات در نظر گرفته شده می‌توانیم به 15 هزار زائر ایرانی خدمات‌رسانی کنیم ضمن اینکه با هلال‌احمر هم مذاکراتی صورت گرفته تا گروه‌های امدادی در این سه مرکز اعلام شده مستقر شوند تا در صورت بروز گرمازدگی و مشکلات دیگر سریع‌تر خدمت‌رسانی کنند.

حسینیان گفت: چند جلسه با عتبه مقدس عباسی و حسینی مذاکراتی صورت گرفته تا آنها مراکز مدنظر ما و دیگر خدمات را در اختیار زائرین ایرانی قرار دهند.

وی تصریح کرد: مداحان و سخنرانان خوبی از تهران به این مراسم دعوت شده‌اند ضمن اینکه امیدواریم امسال بتوانیم مراسم عرفه خوبی را در کربلا برگزار کنیم.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها