قطعنامه برائت از مشرکین

قطعنامه برائت از مشرکین
پنج‌شنبه 9 شهريور 1396 - 12:45

قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات با محکوم کردن سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا خوانده شد.

العالم- ایران/ سیاسی

زائران ایرانی بیت‌الله الحرام روز پنجشنبه نهم ذی‌الحجه با شرکت در مراسم برائت از مشرکین، در قطعنامه‌ای ۱۰ ماده‌ای، دخالت‌های آمریکا در امور کشورهای اسلامی را مصداق واقعی بی‌اعتنایی به حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خویش دانستند و هرگونه تلاش کشورها برای عادی‌سازی مناسبات با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را موجب ایجاد خلل در صفوف مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامی دانسته و آن را محکوم کردند.

زائران در این قطعنامه بار دیگر با آرمان‌های امام راحل تجدید پیمان و اعلام کردند که اندیشه‌های مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار داده و یاد و خاطره شهدای فاجعه مسجدالحرام و منا در سال ۹۴ را گرامی داشتند.

متن کامل این قطعنامه که در مراسم برائت از مشرکین خوانده شد، به این شرح است:

۱. حج نشانگر قدرت،‌ عظمت،‌ نظم و توان اثرگذاری اسلام در مناسبات جهانی و ارتقاء جایگاه امت اسلامی است. ما حجاج بیت‌الله‌ الحرام نسبت به رویکرد نظام سلطه جهانی که درصدد کاهش تاثیر معنوی و استحاله محتوی و مفهوم حج می‌باشد، اعلام خطر کرده و با بصیرت کامل بر ضرورت ایستادگی در مقابل دسیسه‌های دشمن تاکید می‌کنیم.

۲. ما حجاج بیت‌الله الحرام ضمن پیروی از سیره عملی "ابراهیم خلیل الرحمان" و رسول گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان اعلام برائت کرده و بر اهمیت وحدت جهان اسلام بر محور قرآن کریم تاکید می‌کنیم.

۳. ما حجاج شرکت‌کننده در مراسم برائت از مشرکین آزادی قدس شریف، قبله‌گاه نخستین مسلمانان از چنگال رژیم کودک‌کش صهیونیستی را آرمان و اولویت بی‌بدیل امت اسلامی دانسته و ضمن حمایت از ملت مقاوم و قهرمان فلسطین، هرگونه تلاش کشورها برای عادی‌سازی مناسبات با این رژیم غاصب و جنایتکار و هر اقدامی که موجب ایجاد خلل در صفوف در هم تنیده مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامی گردد را محکوم می‌کنیم.

۴. ما حجاج بیت‌الله الحرام فتنه تروریست‌های تکفیری بویژه داعش را که مهمترین دستاویز برای کشورهای غربی در پروژه اسلام هراسی گردیده، توطئه‌ای پیش ساخته از سوی نظام سلطه برای تضعیف محور مقاومت و از بین بردن ظرفیت ها خصوصا نیروی انسانی جهان اسلامی دانسته و بر ضرورت تلاش و هوشیاری برای مقابله با این فتنه بزرگ تاکید می‌نماییم.

۵. ما حجاج بیت‌الله الحرام دخالت‌های آمریکا در امور کشورهای اسلامی را مصداق بارز بی‌اعتنایی به حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خویش دانسته و تنها راه خاتمه بخشیدن به بحران های جاری در کشورهای اسلامی را جلوگیری از دخالت قدرت‌های بیگانه در سرنوشت این کشورها و بهره گیری از راه حل سیاسی و گفت‌وگو می‌دانیم.

۶. ما حجاج بیت‌الله الحرام با یادآوری رسالت و نقش سازمان‌های بین المللی بویژه سازمان ملل متحد، بر لزوم پایبندی این نهادها بر حق، عدالت و دفاع از حقوق ملت های مظلوم در برابر زیاده خواهی های کشورهای مستکبر و نظام سلطه تاکید می‌نماییم.

۷. ما زائران مرقد نورانی پیامبر اعظم صل الله علیه و آله و سلم و ائمه مظلوم بقیع توجه به کرامت انسانی و اخلاق اسلامی را دستمایه پیشرفت و توسعه مناسبات اجتماعی و سیاسی در جوامع مختلف دانسته و بر لزوم تاسی به اخلاق کریمه پیامبر ختمی مرتبت صل الله علی و آله وسلم که اسوه کرامت انسانی است، تاکید می‌کنیم.

۸. ما حاجیان در این دیار مقدس پیروزی های اخیر جبهه مقاومت اسلامی درعراق، سوریه ولبنان را به مسلمانان جهان تبریک گفته، ضمن اعلام حمایت،‌ نفرت و انزجار خود را از اقدامات ضد انسانی گروه های تکفیری بویژه داعش اعلام می‌داریم.

۹. با توجه به شروع به کار دولت جدید ضمن حمایت از دولت محترم و مسئولان خدمتگزار، از آنان می خواهیم با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در ملاقات اخیر هیات دولت با ایشان بیشترین همت خود را برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اشتغال، تولید و ایجاد امید در جوانان و مردم شهید پرور به کار گرفته،‌راه را برای عزت و سربلندی هر چه بیشتر کشور و ملت فراهم سازند.

۱۰. ما حجاج بیت الله الحرام پیشرفت ها و فتح قله های دانش، مصون سازی و تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی را مرهون هدایت های خردمندانه رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) دانسته و با تجدید پیمان با معظم له بر اطاعات و پیروی از فرامین و رهنمودهای ایشان تاکید می‌کنیم.

مراسم برائت از مشرکین همزمان با روز عرفه با حضور زائران ایرانی در صحرای عرفات برگزار شد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها