همدردی جهانی در شبکه های اجتماعی با دختر بچه یمنی+تصاویر

همدردی جهانی در شبکه های اجتماعی با دختر بچه یمنی+تصاویر
جمعه 10 شهريور 1396 - 19:07

انتشار تصویری از  دختر خردسال یمنی که در بمباران جنگنده های سعودی  همه اعضای خانواده اش را از دست داد و خودش نیز به شدت مجروح شد، موجی از ابراز نفرت نسبت به عملکرد رژیم آل سعود  در میان کاربران شبکه های اجتماعی به راه انداخت .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این موج در شبکه های اجتماعی به تلاش برای ابراز همدردی با بثینه پنج ساله منجر شد که هفته گذشته پدر، مادر و چهار خواهر  خود را درجریان بمباران منطقه فج عطان در جنوب صنعاء پایتخت یمن از دست داد.

بثینه که به شدت در بمباران مجروح شده بود پس از انتقال به بیمارستان در برابر دوربین عکاسی تلاش می کند با کنار زدن پلک ها چشمان متورم خود را باز نگاه دارد و همین نگاه دردناک او قلب هزاران نفر را در جهان به درد آورد.

کاربران شبکه های اجتماعی در سنین مختلف با انجام حرکتی شبیه بثینه و ارسال عکس های خود به گروههای مختلف از جنایات رژیم آل سعود علیه مردم یمن ابراز انزجار کردند.

بثینه دختر ۵ ساله تنها بازمانده یک خانواده یمنی است که همگی در بمباران منزلشان در منطقه فج عطان در جنوب صنعاء توسط جنگنده‌های سعودی به شهادت رسیدند.

کاربران از دو هشتگ، #لعیون_بثینة (برای چشم‌های بثینه) و #بثینة_عین_الإنسانیة (بثینه_چشم_انسانیت) استفاده می کنند، تا توجه دنیا را به کشته شدن کودکان بی گناه در یمن جلب نمایند.

این کودک پس از نجات، با دستان خود یکی از چشمانش را به زور باز نگه داشته است. هم اکنون بسیاری از کاربران اجتماعی نیز به دنبال این کودک، با بازنمودن چشمان خود، عکس هایشان را در حمایت از این کودک در اینترنت منتشر می سازند.

به عقیده یکی از این کاربران، شاید این کودک می خواهد این پیغام را به جهانیان بدهد: شما چشمانتان را باز کنید، شاید ما را هم ببیند.     

این دختربچه یکی از هزاران قربانی جنگی است که کودکان یکی از قربانیان بزرگ آن در دو سال نیم گذشته بوده اند.

نماینده یونیسف در صنعاء به تازگی اعلام کرد فقط در دو ماه اخیر بیش از چهار صد کودک یمنی به شهادت رسیده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها