گوترش از تمدید ماموریت یونیفل در جنوب لبنان ابراز خوشحالی کرد

گوترش از تمدید ماموریت یونیفل در جنوب لبنان ابراز خوشحالی کرد
شنبه 11 شهريور 1396 - 00:23

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن استقبال از قطعنامه 2373 شورای امنیت در تمدید حکم ماموریت نیروهای موقت حافظ صلح در جنوب لبنان که برغم فشارهای آمریکا در روز 31 اوت به تصویب رسید خواستار همکاری های جهانی در حمایت از انجام وظائف این نیروها در منطقه شد.

العالم - آمریکا

نیکی هیلی نماینده ترامپ در سازمان ملل متحد هفته گذشته با این ادعا که یونیفل یا نیروهای موقت حفاظت از صلح سازمان سازمان ملل در جنوب لبنان قادر به انجام وظائفی که به عهده آن گذاشته شده از جمله به ادعای او جلوگیری از فعالیت های ثبات زدایانه حزب الله لبنان نبوده، گفته بود که در نشست آینده شورا خواستار تغییراتی در آن خواهد شد.
شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه 31 اوت برغم فشار نمایندگان آمریکا و اسرائیل مبنی بر انجام تغییرات مورد انتظار آن ها در این حکم با تصویب قطعنامه تازه ای آن را با همان مضمون گذشته بمدت یکسال تا پایان ماه اوت 2018 تمدید کرد.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز جمعه با صدور بیانیه ای از تمدید این حکم استقبال و ابراز خرسندی کرد و از کشورهایی که با اعزام نیرو به اجرای این حکم کمک می کنند خواست تا کماکان به همکاری و تلاش خود برای حفظ توافق آتش بس و تداوم صلح جاری در این منطقه ادامه بدهند.
دبیرکل این نهاد علاوه بر این بر ضرورت همکاری های یونیفیل با نیروهای مسلح لبنان در جهت اجرای مفاد قطعنامه 2373 شورای امنیت و به منظور پیشبرد اهداف این حکم تاکید کرده و خواستار حمایت قاطع و مستمر جامعه بین المللی از دولت لبنان دراین رابطه شده است.
وی در ادامه از همه طرفین ذی نفع در این رابطه خواسته است تا به دوام و استقرار کامل آرامشی که در سایه آتش بس فعلی موجود است کمک کنند و به تعامل بایکدیگر در جهت حل اختلافاتی که هنوز بر سر اجرای قطعنامه 1701 و سایر قطعنامه های این شورا وجود دارد ادامه بدهند.
گوترش در پایان این بیانیه ضمن قدردانی از کشورهایی که نیروهای خود را برای حفاظت از صلح لبنان در اختیار یونیفیل قرار داده اند نسبت به قابلیت و توانایی این نیروها برای حفظ صلح و امنیت در این کشور ابراز اطمینان کرده است./منبع : irna

پربیننده ترین خبرها