نيروي هوايي عراق ميليون ها اعلاميه بر فراز حويجه فرو ریخت/ حویجه آماده رویارویی جدید نیروهای عراقی و تروریست های داعش

نيروي هوايي عراق ميليون ها اعلاميه بر فراز حويجه فرو ریخت/ حویجه آماده رویارویی جدید نیروهای عراقی و تروریست های داعش
شنبه 11 شهريور 1396 - 05:43

در چارچوب آمادگی نیروهای عراقی برای بازپس گیری منطقه حویجه، نیروی هوایی این کشور میلیون ها نسخه اعلامیه را میان شهروندان ساکن این منطقه پخش کرد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق با تایید این خبر، تصریح کرد، در این اعلامیه ها به شهروندان هشدار داده شد از مراکز تجمع و فعالیت داعش فاصله بگیرند، ضمن اینکه وعده داده شد به زودی این منطقه از دست داعش آزاد خواهد شد. 
در همین حال منابع نظامی در عراق خبر دادند عملیات آزادسازی حویجه، محدوده ای فراتر از این منطقه را در بر خواهد گرفت.
گزارشگر العربیه گزارش داد، حیدر العبادی نخست وزیر عراق استان نینوا را استانی خالی از داعش اعلام کرد و فرماندهی عملیات مشترک نیز خبر داد به اهالی حویجه وعده داده ایم آنان را از دست تندروها آزاد خواهیم کرد.
بنا به اظهارات منابع وابسته به اتاق عملیات مشترک عراق، به زودی رویارویی جدید نیروهای عراقی با داعش در حویجه، آغاز خواهد شد و به نظر می رسد محور عملیاتی علاوه بر حویجه، در جنوب غرب کرکوک، برای  متوقف ساختن حملات جسته و گریخته داعش به شهر نفت خیز کرکوک، که از شهرهای مورد اختلاف ( میان کردها و بغداد) به شمار می آید، نیز بوده باشد.
منابع امنیتی می گویند با آغاز عملیات در حویجه، محور عملیات همچنین شامل بخش شمالی منطقه شرقاط در سواحل فرات خواهد شد و چه بسا به مناطق راوه و  عانه نیز برسد.
اخیرا اخباری منتشر شد که در آنها آمده است، عناصری از داعش بر اساس توافقی که میان این گروه با حزب الله لبنان صورت پذیرفت از داخل خاک عراق  و سوریه وارد مناطقی در راوه و عانه شده اند.
تحلیلگران  نظامی می گویند دامنه عملیات آزادسازی حویجه تا مناطق صحرایی در استان الانبار نیز توسعه خواهد یافت.
در حال حاضر نیروهای دولتی منتظر صدور فرمان حمله هستند تا تندروها را از مناطق مورد نظر از جمله مناطق مرزی عکاشات و قائم دور کنند. از مناطق عکاشات و قائم به عنوان مناطقی یاد می شود که پس از پس گیری تلعفر از دست داعش، ممکن است به محل تمرکز عناصر داعش تبدیل شوند.
در همین حال یک مقام نیروهای الحشد الشعبی عراق روز جمعه اعلام کرد پس از آزاد سازی کامل شهر تلعفر آخرین پایگاه تروریست های داعش در استان نینوا در شمال عراق ، نیروهای عراق برای آغاز عملیات نظامی علیه مواضع تروریست های تکفیری در منطقه الحویجه در غرب استان کرکوک آماده می شوند.
احمد الاسدی سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق ( الحشد الشعبی ) گفت عملیات آزاد سازی شهر الحویجه به احتمال زیاد چند روز پس از پایان تعطیلات عید قربان آغاز خواهد شد .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد ، احمد الاسدی تاکید کرد واحد ویژه جنگ روانی ارتش عراق پخش اعلامیه ها در شهر الحویجه را آغاز کرده است و عزیمت برخی نیروهای ویژه به طرف این شهر به این معناست که تدارکات برای آغاز عملیات آزاد سازی الحویجه شروع شده است .
سخنگوی نیروهای الحشد الشعبی درباره نیروهایی که قرار است در این عملیات مشارکت داشته باشند ، گفت عملیات آزاد سازی شهر الحویجه مانند شهر تلعفر با حضور همه نیروهای عراقی صورت خواهد گرفت و با توجه به وسعت بیشتر این منطقه که به حدود 9 هزار کیلومتر مربع می رسد ممکن است نیروهای بیشتری در این عملیات شرکت داشته باشند .
احمد الاسدی تصریح کرد ستاد فرماندهی عملیات مشترک درباره حضور نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق در عملیات آزاد سازی شهر الحویجه تصمیم گیری خواهد کرد .
نیروهای پیشمرگه در حال حاضر در بخش های وسیعی از استان کرکوک که مورد مناقشه بین دولت مرکزی بغداد و اقلیم کردستان است ، مستقر هستند.
سخنگوی عملیات مشترک عراق هم گفت: نبرد نیروهای ما علیه تروریست های داعش در مناطقی چون حویجه و فرات علیا ادامه خواهد یافت. 
سرهنگ یحیی رسول در گفتگو با شبکه تلویزیونی الاتجاه افزود: در منطقه حویجه، هم زمان چندین عملیات در دستور کار ما قرار خواهد داشت چنانچه در فرات علیا نیز چنین عملیات انجام خواهیم داد.
وی درباره زمان آغاز عملیات در حویجه گفت: نیروی هوایی عراق اطلاعیه هایی را در منطقه حویجه منتشر کرد که در آن هشدارهای لازم به شهروندان داده شده است و در آن وعده داده شد با آغاز عملیات برای تخلیه مناطق عملیاتی از شهروندان، مسیرهای امنی نیز آماده خواهد شد. در حال حاضر فعالیت های اطلاعاتی در منطقه حویجه ادامه دارد و به خواست خدا عملیات برای آزادسازی اراضی کشور از جمله حویجه به زودی آغاز خواهد شد.
وی نقش بسیج مردمی در عملیات آزادسازی منطقه حویجه را در قالب نیروهای مسلح کشور دانست و حضور بسیج مردمی را در این عملیات مهم ارزیابی کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها