آمادگی هیوندای برای فروش وانت در آمریکا

آمادگی هیوندای برای فروش وانت در آمریکا
يکشنبه 12 شهريور 1396 - 07:46

شرکت هیوندای قصد دارد وانت‌های پیک‌آپ خود را در ایالات متحده به فروش برساند که بر اساس خودروی مفهومی سانتا کروز طراحی می‌شوند.

العالم - ایران / اجتماعی

دیو زاچوفسکی، مدیر عامل سابق شرکت هیوندای موتور آمریکا، حدود یک سال پیش گفت که این خودروساز کره‌ای چراغ سبز تولید داخلی یک وانت پیک‌آپ را به نمایندگی خود در آمریکا داده است، اما هنوز برای اعلام رسمی آن آمادگی ندارد. این هفته، مایکل جی. اوبراین، معاون برنامه‌ریزی محصول هیوندای در ایالات متحده، این صحبت را تایید و اعلام کرد هیوندای علاوه بر ساخت یک نمونه وانت پیک‌آپ جدید، قصد دارد این وانت پیک‌آپ را در ایالات متحده به فروش برساند.

اوبراین در صحبت با رویترز اعلام کرد وانت پیک‌آپ جدید، شبیه خودروی مفهومی سانتا کروز است که در نمایشگاه دیترویت در سال ۲۰۱۵ نمایش داده شد. متاسفانه، اوبراین نگفت که مشابهت این وانت پیک‌آپ تولیدی با خودروی مفهومی سانتا کروز چه خواهد بود و این‌که آیا خودروی تولیدی "سانتا کروز" نام‌گذاری می‌شود یا با نام دیگری عرضه خواهد شد.

اما آن‌طور که رویترز اشاره می‌کند، تغییرات اخیر در عادات خرید آمریکایی‌ها به این معنی است که هیوندای نمی‌تواند به فروش خودروهای سدان‌ سنتی خود وابسته باشد. برای مثال، در هفت ماه اول سال ۲۰۱۷، فروش سوناتا در مقایسه با سال ۲۰۱۶، ۳۰ درصد کاهش یافته است. در عین حال، فروش خودروهای شاسی‌بلند هیوندای نیز تا ۱۱ درصد کاهش یافته است. اگر هیوندای بخواهد این کاهش فروش ۱۱ درصدی امسال را جبران کند، افزودن یک خودروی کاربردی دیگر به خط تولید ضروری است.

با این حال، وضعیت این پیک‌آپ کره‌ای در بازار ایالات متحده آمریکا هنوز هم می‌تواند چالش بزرگی برای هیوندای باشد. اگر این پیک‌آپ به عنوان یک خودروی با اندازه‌ی متوسط به فروش برسد، رقابت شدیدی با تویوتا تاکوما و شورولت کلرادو خواهد داشت. اما اگر برای جلوگیری از رقابت مستقیم، اندازه‌ی این وانت پیک‌آپ کوچک‌تر و شبیه خودروی مفهومی سانتا کروز باشد، می‌تواند برای جذب خریداران موفق باشد.

با این‌که این کار می‌تواند ریسک‌پذیر و خطرناک باشد، ولی ما دوست داریم تصور کنیم که این خودروی مفهومی به همان اندازه‌ی واقعی خودش تولید شود. امروزه وانت پیک‌آپ‌های متوسط هنوز هم بزرگ‌تر و توانمندتر از نیاز اکثر خریداران آمریکایی هستند؛ ولی برای خریدارانی که به دنبال کاربردی بودن وانت پیک‌آپ هستند، اما لزوما نگران ظرفیت بکسل، حداکثر بارگیری و یا آف‌رود بودن خودرو نیستند، این وانت پیک‌آپ کوچک و کاربردی دقیقا می‌تواند همان چیزی باشد که آن‌ها نیاز دارند. علاوه بر همه‌ی این موارد، خودروی مفهومی سانتا کروز واقعا طراحی جالبی دارد که می‌تواند آن را در بازار خودروی ایالات متحده آمریکا محبوب کند.

منبع: زومیت

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها