روسیه: آمریکا قوانین بین الملل را نقض می کند

روسیه: آمریکا قوانین بین الملل را نقض می کند
يکشنبه 12 شهريور 1396 - 17:29

وزارت خارجه روسیه اقدام مقامات آمریکایی برای تخلیه اماکن دیپلماتیک روسیه در واشنگتن و سان فرانسیسکو را یک "عمل خصمانه آشکار" و نقض قوانین بین الملل توصیف کرد.

العالم - اروپا

وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که "روسیه این اقدام را اقدامی خصمانه و نقض آشکار قوانین بین الملل از سوی واشنگتن تلقی می کند".

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه از مقامات آمریکایی خواسته است که نظرشان را در این زمینه تغییر دهند و اماکن دیپلماتیک روسیه را "فورا" تحویل دهند وگرنه واشنگتن مسئولیت ادامه تنش در روابط دوکشور را باید متحمل شود.

وزارت خارجه روسیه دیروز شنبه تصاویری از بازرسی اماکن دیپلماتیک خود در سان فرانسیسکو از سوی دفتر تحقیقات فدرال آمیرکا را منتشر کرد.

دیپلمات های روسی بنا به فرمان ایالات متحده مجبور شده اند اماکن دیپلماتیک خود در این کشور، از جمله کنسولگری شش طبقه در سن فرانسیسکو، را تحویل دهند. این اقدام در واکنش به اخراج بیش از 700 دیپلمات آمریکایی از خاک روسیه صورت گرفته است.

پس از تخلیه ساختمان های مذکور، گفته شده است چند نفر با لباس شخصی و کت و شلوار در حال تفتیش ساختمان کنسولگری روسیه دیده شده اند.

پیش از این ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با ابراز نگرانی از تصمیم واشنگتن برای بازرسی از امکان دیپلماتیک خود گفته بود که این اقدام را تهدید مستقیم علیه امنیت اتباع روسیه می داند.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها