نيروهای سوری راه نفوذ تروريست ها از مرز اردن به سوريه را بستند

نيروهای سوری راه نفوذ تروريست ها از مرز اردن به سوريه را بستند
دوشنبه 13 شهريور 1396 - 01:09

نیروهای سوری با بستن گذرگاه های غیر قانونی راه های نفوذ تروریست ها از مرز اردن به سوریه را مسدود کردند.  

نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانان آن در ادامه پیشروی های نظامی خود در حومه جنوب شرقی دمشق توانستند دو پاسگاه مرزی در مرز مشترک این کشور با اردن را آزاد کنند. نیروهای سوری با بستن گذرگاه های غیر قانونی راه ورود گروه های تروریستی به عمق خاک سوریه را مسدود کردند.

حسام زیدان ، خبرنگار العالم در حومه دمشق طی گزارشی با اشاره به ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه جنوب شرقی دمشق گفت که این نیروها توانستند دو پاسگاه نظامی 169 و 107 در مرز اردن را به تصرف در آورند و شماری از تروریست ها را به هلاکت رسانده یا مجروح کنند. 

خبرنگار العالم افزود: این پیشروی پس از باز پس گیری پاسگاه های مرزی 164 تا 168 به وقوع پیوست و در نتیجه آن نیروهای سوری را به گذرگاه مرزی التنف میان عراق و سوریه نزدیک کرد.

یکی از نیروهای ارتش سوریه در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: نیروهای ما این جاده را مسدود کرده و تروریست های مسلح را به عقب راندند و چندین کیلومتر در این مسیر در داخل خاک سوریه پیشروی کردند.

حسام زیدان در ادامه گفت: نیروهای سوری پس از تسلط بر حومه شرقی منطقه سویداء توانستند حلقه محاصره را بر گروه های تروریستی تنگ تر کنند و در نتیجه نیروهای زمینی توانستند به پیشروی های خود ادامه داده و پاسگاه های مرزی را به طور کامل به تصرف در آورند و گذرگاه های غیر قانونی را که گروه های تروریستی از آنها برای ورود به خاک سوریه استفاده می کردند مسدود کنند.

گزارشگر العالم در ادامه تصریح کرد: تسلط نیروهای سوری بر مناطق مرزی و مسدود کردن گذرگاه های عبور گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا تاثیر مثبتی بر دیگر محورهای عملیاتی سوریه خواهد داشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها