استاندار دیرالزور: محاصره شهر دیرالزور در دو روز آینده شکسته می شود

استاندار دیرالزور: محاصره شهر دیرالزور در دو روز آینده شکسته می شود
دوشنبه 13 شهريور 1396 - 04:27

استاندار استان دیرالزور سوریه گفت که با نزدیک شدن نیروهای ارتش ، محاصره شهر دیرالزور مرکز استان در چهل و هشت ساعت آینده شکسته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد ابراهیم سمره روز یکشنبه در گفت و گو با رویترز تاکید کرد ارتش طی 24 یا حداکثر 48 ساعت آینده به دروازه های شهر دیرالزور می رسد و محاصره طولانی مدت داعش براین شهر مقاوم را که پایان می دهد.

وی گفت نیروهای ارتش هم اکنون به فاصله 18 و 20 کیلومتری دیرالزور رسیده اند که داعش از سال 2014 بر بخش هایی از شهر و مناطق و زمین های اطراف آن مسلط شده است.

در همین حال تلویزیون سوریه در خبری اعلام کرد که واحدهایی از نیروهای ارتش روز یکشنبه مواضع تروریست های داعش در دیرالزور را مورد هدف و حملات خود قرارداده و مسیر های پشتیبانی تروریست ها را قطعه کرده اند.

یادآور می شود، اهالی شهر دیر الزور در شمال سوریه که از سال 2014  از سوی گروه تروریستی داعش در محاصره هستند، طی این مدت با مقاومت در برابر این گروه تروریستی، هرگز تسلیم نشدند.

پس از تسلط کامل داعش بر شهر رقه سوریه و پس از آنکه این گروه تروریستی برخی از مناطق مرزی عراق را برای انتقال سلاح و جابه جایی تروریست ها به شمال شرق سوریه به کار گرفت، داعش تلاش کرد به شهر دیر الزور دست یابد و موفق شد بر بخشی از شهر و مشخصا مناطق «بوکمال» و «المیادین» به اضافه برخی روستاها و شهرک های پیرامون آن مسلط شود. این در حالی بود که دیگر مناطق دیر الزور و فرودگاه استراتژیک نظامی اش تحت حاکمیت ارتش سوریه باقی ماند.

داعش تلاش کرد سیاست محاصره را در مورد مناطقی که نتوانسته بود بر آنها مسلط شود به کار گیرد مناطقی که اکثریت شان حکومت سوریه و ارتش را در جنگ علیه تروریسم تأیید می کردند. داعش مانع ورود مواد غذایی و بهداشتی به این مناطق شد تا ساکنان مناطق مذکور را از مخالفت با اندیشه های داعش باز دارد.

این در حالی است که بیش از 500 هزار نفر در محله های «هرابش»،«القصور»،«البغیلیه»،«الجبیلیه»،«الرشدیه»، «الموظفین» و «الجوره» در بخش محاصره شده شهر دیر الزور زندگی می‌کنند و داعش روزانه آنها را با خمپاره هدف قرار می دهد.

شهر دیرالزور در شمال شرقی سوریه نزدیک مرزهای عراق قرار دارد. مساحت آن بیش از 33 هزار کیلومتر مربع است و 1 میلیون و 400 هزار نفر سکنه دارد. به طور کلی ساکنان آن کشاورز هستند و ستون اول اقتصاد سوریه محسوب می شود. رود فرات از آن عبور می کند و یکی از مهمترین منابع آبی سوریه محسوب می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها