نوبخت: بودجه ریزی سال 1397 تغییر می‌کند

نوبخت: بودجه ریزی سال 1397 تغییر می‌کند
دوشنبه 13 شهريور 1396 - 13:58

رئیس سازمان برنامه و بوجه گفت: هم اکنون که در حال تنظیم لایحه بودجه 1397 هستیم، روش بودجه ریزی را تغییر داده ایم و شعاری که برای بودجه سال آینده انتخاب کرده ایم« تصویب بر پایه قیمت تمام شده و هزینه واحد تولید و تخصیص بر اساس عملکرد» است.

العالم- ایران/ اقتصادی

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی که با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: در سیاست ها کاهش هزینه های جاری و سوق به سوی تولید و اشتغال را پیگیری می کنیم.
وی به سال های 1392 تا 1396 اشاره کرد و گفت: دراین سال ها رشد اعتبارات جاری ما حدود ٧٢ درصد و عمرانی بیش از ٩٠ درصد بود که تلاش شد از هزینه های جاری در برنامه پنجم بکاهیم و در سال 1396 و برنامه پنجساله ششم توسعه هم این رویه را عمل می کنیم.
به گفته وی، هر دستگاهی که می خواهد بودجه بگیرد باید ابتدا مشخص کند کاری که می خواهد انجام دهد مطابق ماموریتش است و چه هدفی دارد.
نوبخت تاکید کرد: با توجه به اینکه هزینه واحد مشخص است تعداد را در هزینه واحد ضرب می کنیم، بنابراین قیمت تمام شده محصولی یا خدمتی که می خواهد عرضه شود را مشخص می کنیم و سه ماه به سه ماه که تخصیص می دهیم باید ببینیم در بودجه ریزی سنتی چقدر خزانه ورودی دارد. هم اکنون بر مبنای دستیابی دستگاه به اهدافی است که مشخص شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود:بر اساس ماده ٢٨ قانون برنامه ششم توسعه باید حداقل تا پایان سال 1397 حداقل پنج درصد هزینه های جاری را تقلیل بدهیم که در بودجه سال آینده اعمال می کنیم. هزینه های جاری با دقت محدود می شود و فقط برای جایی که قانون اجازه می دهد. هم اکنون خیلی از موسسات در جوار وزارتخانه ها تشکیل شده بدون اینکه از مجوز قانونی برخوردار باشند.
معاون رئیس جمهوری گفت: سال آتی هر آن چه که دستگاه ها در جغرافیای استان هستند بودجه در اختیار استاندار ، شورای برنامه ریزی و سازمان برنامه استان قرار می دهیم، هرچه صرفه حویی کنند مجوز می گیریم که در راستای طرح های تولید و اشتغالزایی قرار بگیرند.
نوبخت با اشاره به طرح پوشاک گفت: طرح پوشاک می تواند اشتغال را در سطح روستاها و شهرهای کوچک ببرد. با اجرای این طرح از امکانات منطقه استفاده می کنیم. 
رئیس سازمان برنامه و بودجه اجرای طرح پوشاک را کاری بی بدیل دانست و گفت: طرح یاد شده از پشتوانه یک میلیارد و 500 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برخوردار است و به همین مقدار هم بانکها باید مشارکت کنند که بر روی هم سه میلیارد دلار و یا بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان می شود.
نوبخت گفت: با اجرای طرح یاد شده می توانیم پوشاک هم صادر کنیم. نظیر این طرح را می توان در عرصه های دیگر هم استفاده کرد و در حال تهیه طرح های مشابه هستیم.
وی تاکید کرد: باید بازار داخلی را از قاچاق پاک کنیم و دولت مصمم است از همه ظرفیت ها استفاده کند.
به گفته نوبخت، کشوری که این همه امن است و تروریست با همه پوشش های امتیتی وقتی که وارد می شود سریع شناسایی می شود ، نشان می دهد این توانمندی را داریم که بتوانیم جلوی قاچاق کالا را بگیریم.
وی در پایان تاکید کرد: مقام معظم رهبری و رئیس دولت دوازدهم هم مصمم هستند تولید و اشتغال در کشور توسعه یابد.
 

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها