آماری از تعداد کانال های فارسی تلگرام / انتشار روزانه ۳ میلیون مطلب در تلگرام

آماری از تعداد کانال های فارسی تلگرام / انتشار روزانه ۳ میلیون مطلب در تلگرام
دوشنبه 13 شهريور 1396 - 18:26

آمار به دست آمده از فعالیت کاربران ایرانی در کانالهای شبکه پیام رسان تلگرام، نشان می دهد که ۵۸۶ هزار کانال تلگرامی فارسی ایجاد شده است.

العالم - ایران / علمی

پژوهشگاه فضای مجازی گزارش آماری از فعالیت روزانه کاربران ایرانی در کانالهای تلگرامی را با همکاری دانشگاه تهران منتشر کرد. این پژوهشگاه قرار است از این پس هر روز این آمار را منتشر کند.

براساس گزارش نموداری منتشر شده از وضعیت فعالیت کاربران ایرانی در این شبکه پیام رسان موبایلی که مربوط به روز ۱۱ شهریورماه امسال می شود و آمارهای آن با روزهای یک هفته گذشته مقایسه شده است، میزان انتشار مطالب توسط کاربران ایرانی در کانالهای تلگرام در ساعت ۲۲ به اوج می رسد و در عرض این ساعت، نزدیک به ۲۵۰ k مطلب در کانالهای تلگرام منتشر می شود. این درحالی است که کمترین زمان انتشار مربوط به ساعت ۴ صبح است و در این زمان، انتشار مطلب به کمتر از ۲۵ k می رسد.

درهمین حال میزان انتشار مطلب از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ روند ثابتی داشته و حدود ۱۵۰ K است.

از سوی دیگر، بررسی روند ایجاد کانالهای تلگرامی نیز نشان می دهد که در طول یک هفته حدود ۱۲ هزار کانال، به تعداد کانالهای فارسی افزوده شده است و آخرین آمار از وجود ۵۸۶ هزار و ۹۴۰ کانال تلگرامی حکایت دارد. این درحالی است که تعداد کانالهای به روزشده فارسی ۲۳۸ هزار و ۷۶۷ کانال است.

درباره تعداد کل مطالب منتشر شده طی ۲۴ ساعت نیز بررسی ها نشان می دهد که برای مثال در روز ۱۱ شهریور، ۳ میلیون و ۵۶ هزار و ۳۳۱ مطلب در این کانالها بارگذاری شده است و این درحالی است که در روزهای پایانی هفته، آمار انتشار مطلب از مرز ۳.۵ میلیون نیز عبور کرده است.

آمارها حاکی از آن است که به طور متوسط در هر کانال ۱۲.۸ مطلب منتشر می شود و در روزهای تعطیل افزایش یافته و به بالای ۱۳.۲ مطلب می رسد.

در همین حال، تعداد کل بازدید از کانالهای تلگرام در یک روز، یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بار عنوان شده و متوسط بازدید هر مطلب در کانال نیز ۷۱۷ بار است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها