دعوت به نسل کشی فلسطینیان..

وزیر اسرائیلی: صهیونیسم مهم‌تر از حقوق‌بشر است

وزیر اسرائیلی: صهیونیسم مهم‌تر از حقوق‌بشر است
دوشنبه 13 شهريور 1396 - 20:26

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی با دعوت به نسل کشی فلسطینیان، تاکید کرد صهیونیسم مهمتر از حقوق بشر است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه رای الیوم نوشت: ایلیت شاکید، وزیر دادگستری اسرائیل در همایش سالانه قضایی وکلا، از دادگاه عالی اسرائیل انتقاد کرد.

این وزیر اسرائیلی اظهار کرد که حکم دادگاه عالی در مورد قانونی که قرار است اجازه دهد اتباع آفریقایی از اسرائیل اخراج شوند، مورد پسندش واقع نشده است و مدعی شد، دادگاه با این کار به هویت ملی اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی خدشه وارد میکند.

شاکید تاکید کرد، سامانه حقوق فردی در اسرائیل کاملا از اصالت اسرائیلی، وظایف ملی اسرائیلی، هویت اسرائیلی، تاریخ اسرائیل و چالشهای صهیونیستی اسرائیل دور است و افزود که مسائلی اساسی وجود دارند که دادگاه درباره آنها براساس حقوق فردی و نه براساس منافع ملت یهود رای میدهد.

وی مدعی شد؛ درست نیست صهیونیستها در مقابل حقوق فردی که در جهان تصویب شده سر تسلیم فرود بیاورند و آن را بپذیرند و ادعاهای این دادگاه درباره اینکه اسرائیل دولتی یهودی و دموکرات است، اصالت ملی اسرائیل را به نمادی پوج و بی محتوا تبدیل کرده است.

شاکید تصریح کرد که بی توجهی دادگاه عالی به دموگرافی و حفظ اکثریت یهودی دو نمونه آشکار این کوتاه آمدن ها است که دادگاه اسرائیل در احکام صادره خود آنها را در نظر نمی گیرد.

وزیر دادگستری اسرائیل که وابسته به حزب راستگرای بسیار تندرو  "خانه یهودی"  به رهبری نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش است، افزود: دادگاه هرگز به اهمیت اکثریت یهودی توجهی نمیکند، حتی هنگامی که از مهاجران غیرقانونی آفریقایی به اسرائیل سخن می گوییم که در جنوب تل آویو اقامت داشته و در آنجا با تنگ کردن جای ساکنان اصلی، شهری در داخل شهری دیگر ایجاد کرده اند، واکنش دستگاه قضا لغو کامل و دوباره این قانون (اخراج آفریقایی‌ها) است که تلاش دارد با این پدیده مقابله کند.

وزیر دادگستری اسرائیل به قانون منع مهاجرت غیر قانونی اشاره می کند که دادگاه عالی پس از دادخواستهایی از سوی سازمانهای حقوق بشری چهار بار آن را بررسی کرد. قرار است قانون منع مهاجرت غیرقانونی به دولت اسرائیل اجازه دهد اتباع بیگانهای را که در اسرائیل مورد حمایت قرار نمی گیرند بیرون کند. هدف اصلی این قانون تلاش برای اخراج اتباع آفریقاییاست که اغلب آنان از سودان و اریتره به اسرائیل آمدهاند.

از طرف دیگر دوریت بنش، رئیس پیشین دادگاه عالی نیز در پاسخ به سخنان شاکید، اظهارات وی را تحریکآمیز خواند و گفت: هیچ اتهامی ننگینتر از آن نیست که قضات اسرائیل را به غیرصهیونیست بودن و فراموش کردن هویت صهیونیستی متهم کنیم. دستور کار ما در فعالیتهای  قضایی این است: ما دولت اسرائیل را دولتی یهودی، صهیونیستی و دموکراتیک میدانیم.

یادآور می شود شاکید که اصالتا عراقی و از سخت ترین مخالفان هرگونه توافق با فلسطینی ها است، پیشتر خواهان کشتار دسته جمعی فلسطینیها شده و دعوت به ذبح مادران آنان کرده بود، زیرا این مادران جنگجویانی را به دنیا می آورند که شاکید آنان را "روباه صفت و تروریسم" خواند.

 

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها