وحشت از ایرما در کالیفرنیا / مردم به فروشگاه ها هجوم آوردند

وحشت از ایرما در کالیفرنیا / مردم به فروشگاه ها هجوم آوردند
چهارشنبه 15 شهريور 1396 - 01:31

با نزدیک شدن طوفان ایرما به ایالت کالیفرنیا آمریکا، مردم مناطق ساحلی این ایالت به فروشگاه ها هجوم آورده اند به طوری که مواد غذایی به ویژه آب آشامیدنی در قفسه های فروشگاه های بزرگ نایاب شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم فروشگاه های بزرگ شهر رویال پالم مملو از مردمی است که برای خرید آمده اند و بخصوص آب آشامیدنی در قفسه های فروشگاه ها نایاب شده است. 

مردم علاوه بر آب آشامیدنی، مواد غذایی کنسرو شده و نان خریداری می کنند.

بسیاری از مشتریان این فروشگاه ها می گویند از حوادثی که پس از طوفان هاروی در ایالت تگزاس افتاد، بسیار نگرانند و به همین علت خود را برای بدترین شرایط آماده می کنند.

مسئولان فروشگاه های مواد غذایی مردم را به آرامش دعوت می کنند و قول داده اند که لوازم و مایحتاج ضروری مردم را تا قبل از رسیدن طوفان ایرما، به اندازه کافی فراهم و عرضه کنند.

در جزیره سن مارتین در دریای کارائیب نیز مردم به فروشگاه ها هجوم آورده اند و در حال تهیه مایحتاج ضروری هستند.

یاد آور می شود ریک اسکات فرماندار ایالت کالیفرنیا هم برای مقابله با طوفان سهمگین ایرما در مناطق مختلف این ایالت وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

اسکات در این ایالت حالت فوق‌العاده اعلام کرده است تا نهادهای مختلف برای مقابله با تأثیرات منفی طوفان سهمگین ایرما آماده شوند.

دستور اسکات روز دوشنبه پس از آن صادر شده است که مرکز ملی طوفان‌های آمریکا پیش‌بینی کرده است که این طوفان که هم‌اکنون در شمال کوبا و جنوب جزیره آندروس در باهاما در جریان است، به‌سرعت به یک طوفان سهمگین و بزرگ تبدیل خواهد شد.

فرماندار ایالت کالیفرنیا با صدور این دستور اعلام کرد: طوفان ایرما یک تهدید جدی برای کل ایالت کالیفرنیا به شمار می‌رود و لازم است تا تدابیر پیشگیرانه و احتیاط‌آمیز برای محافظت از زیرساخت‌های حساس و مهم و رفاه عمومی در این ایالت، اتخاذ شود.

ریکاردو روسلو فرماندار پورتوریکو نیز روز دوشنبه در این منطقه وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

مرکز ملی طوفان آمریکا پیش‌بینی کرده است که سرعت این طوفان به بیش از 130 کیلومتر در ساعت می‌رسد. طوفان ایرما دومین طوفان سهمگینی است که ایالت‌های جنوب شرق آمریکا را درنوردیده است.

ماه گذشته طوفان سهمگین هاروی موجب بارش شدید باران و جاری شدن سیل در تگزاس شد. دونالد ترامپ روز شنبه از مناطق آسیب‌دیده هوستون و لوییزیانا دیدن کرده است.

پس از طوفان هاروی و جاری شدن سیل در این مناطق، هزاران نفر بی‌خانمان شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها