اوباما تصميم مهاجرتی ترامپ را ظالمانه و اشتباه ناميد

اوباما تصميم مهاجرتی ترامپ را ظالمانه و اشتباه ناميد
چهارشنبه 15 شهريور 1396 - 02:20

باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای لغو برنامه ای که هدف از آن محافظت از مهاجران غیر قانونی است که در زمان کودکی وارد آمریکا شده اند  بیرحمانه ، اشتباه و محکوم به شکست  است.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم دونالد ترامپ بامداد چهارشنبه طرح حمایتی از مهاجرانی که در کودکی به آمریکا آورده شده یا در این کشور رشد یافته‌اند را لغو کرد.

این طرح در دولت باراک اوباما برای حمایت از مهاجران و پناهندگان تصویب شده بود. 

ترامپ این طرح را - که از دولت اوباما  به جام مانده و مانع اخراج مهاجرانی می‌شد که از کودکی و به صورت غیرقانونی به آمریکا آورده شده بودند – لغو کرده و به کنگره 6 ماه وقت داد تا سرنوشت حدود 800هزار نفر را مشخص کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، اوباما در پیامی در صفحه فیسبوک خود نوشت: اجازه بدهید روشن بگویم ، اقدامی که امروز انجام شد قانونی نیست و یک تصمیم سیاسی و مسئله ای اخلاقی است.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها هرگونه نگرانی و شکایتی که ممکن است در ارتباط با مهاجرت داشته باشند ، ما نباید آینده گروهی از جوانان را که در زمان کودکی و بدون هیچگونه تقصیری وارد آمریکا شده اند و هیچ تهدیدی برای ما ندارند ، به خطر بیندازیم.

درهمین حال دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از تصمیم خود درخصوص لغو برنامه عفو کودکانی که به طور غیر قانونی وارد این کشور شده اند دفاع کرد و آن را اقدامی ضروری برای محافظت از حاکمیت قانون در آمریکا نامید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد :« من طرفدار مجازات کودکان نیستم. بسیاری از آنها اکنون بزرگ شده اند. اما این مسئله را نیز باید مد نظر داشته باشیم که ما کشور فرصت ها هستیم زیرا آمریکا کشوری قانون مدار است.

وی تصریح کرد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا سال 2012 برای اجرای این برنامه ، کنگره را دور زد. 

دونالد ترامپ گفت: ما واقعا چاره ای نداشتیم و فکر می کنم این تصمیم نتیجه بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها