مازنی: در عکس با موگرینی کار زشتی انجام نشد

مازنی: در عکس با موگرینی کار زشتی انجام نشد
چهارشنبه 15 شهريور 1396 - 09:30

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره ماجرای سلفی نمایندگان با فدریکا موگرینی توضیحاتی ارائه کرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

حجت الاسلام احمد مازنی اظهار داشت: ما از دو سو در معرض آسیب هستیم؛ یکی از سوی رقیب سیاسی که تب رقابت این است که اشکالات را می‌بینند و مطرح می‌کنند و اگر خیلی منصف باشند همان اندازه مطرح می‌کنند و بزرگنمایی و تخریب نمی‌کنند اما متاسفانه چنین شرایط مطلوبی وجود ندارد بلکه از آن سوء استفاده می‌شود و حتی از نقاط ضعفی که وجود ندارد مچ‌گیری می‌کنند.

وی افزود: مثلا در عکسی که با خانم موگرینی در مجلس گرفته شد افرادی که نمی‌دانستند موضوع چیست مردم را در سطح کشور و حتی در عرصه بین‌الملل تحت تاثیر قرار دادند با اینکه نمایندگان جناح‌های مختلف حضور داشتند و هیچ کار زشتی هم انجام نشد فقط یک مورد حالت سلفی داشت که ایشان هم عذرخواهی کرد اما در سطح گسترده تخریب کردند تا شاید با استفاده از این فرصت برخی مسائل گذشته را از خاطر مردم پاک کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مرز رقابت جناحی به حد کینه، نفرت و تخریب کشانده شده، تصریح کرد: البته درون جبهه اصلاحات هم تا موفقیتی حاصل می‌شود شاهد رقابت از درون هستیم. اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس که بنا بود آخرین میخ تابوت‌شان زده شود موفق شدند و فراکسیون بزرگی از اصلاح‌طلبان در مجلس شکل گرفت. در انتخابات ریاست جمهوری هم اصلاح‌طلبان تمام قد از آقای روحانی حمایت کردند و خوشبختانه موفق شدیم. در شورای شهر کلان شهرها و بسیاری شهرهای دیگر هم لیست اصلاح‌طلبان یک دست رای آورد اما این موفقیت‌ها در درون به جای افزایش انسجام رقابت درونی را بیشتر کرده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما شاهد طرح انتقاداتی از درون هستیم و برخی از نقدها ناشی از عدم اطلاع است. من فکر می‌کنم فراکسیون امید برای تنویر افکار عمومی و همچنین توجیه بزرگان اصلاحات و اعتدال کم کاری کرده و باید تعامل بیشتری داشته باشند چرا که ارتباطات تا حد زیادی مساله را حل می‌کند. اگرچه کسانی هم تعمد دارند که این رقابت‌ها را برجسته کنند.

وی اضافه کرد: توصیه من این است که نشست‌های مشترک بین اصلاح‌طلبان برگزار شود و نقدهای درون گفتمانی آنجا مطرح شود. ما در کنار تاکید بر گفت‌وگوی ملی بین جناح‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب و گفت‌وگوی درون نظام معتقدیم که این فرمول می‌تواند درون جریان اصلاحات هم مورد توجه قرار گیرد چرا که هر چه تعامل بیشتری وجود داشته باشد موفقیت‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

مازنی در پایان با تاکید بر ضرورت بازسازی فراکسیون امید، اضافه کرد: البته به طور کلی فراکسیون‌های سیاسی مجلس در کار فراکسیونی خود خیلی قوی نیستند و افراد بیشتر بر اساس تصمیمات فردی عمل می‌کنند اما معتقدیم باید درون فراکسیون گفت‌وگوی بیشتری انجام شود و کار تشکیلاتی تقویت شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها