قضاوت درباره عملکرد ایران در برجام با کیست؟

قضاوت درباره عملکرد ایران در برجام با کیست؟
چهارشنبه 15 شهريور 1396 - 10:54

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت:‌ مبنای قضاوت درباره عملکرد ایران در برجام نه بر عهده نیکی هیلی و نه هیچ شخصیت دیگر آمریکایی است.

العالم- ایران/ سیاسی 

 بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اظهارات نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه ایران دو بار از سقف مجاز آب سنگین عبور کرد، اما هر بار دولت اوباما به آن‌ها کمک کرد به سطح مجاز بازگردند، اظهار داشت: مبنای قضاوت درباره عملکرد ایران نه نیکی هیلی و نه هیچ شخصیت دیگر آمریکایی است، بلکه این قضاوت بر عهده آژانس بین المللی انرژی اتمی است که تا به حال ٨ بار پایبندی ایران به تعهدات خود را اعلام کرده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه پایبندی جمهوری اسلامی ایران را چه کسی باید تایید کند، نیکی هیلی یا آژانس افزود: اگر تایید این پایبندی با آژانس بین المللی انرژی اتمی است که این نهاد تاکنون ٨ بار این کار را انجام داده است، بنابراین لزومی ندارد با این خانم وارد بحث شویم!

وی با اشاره به اینکه ممکن است نیکی هیلی به دنبال اهدافی همچون ایجاد ابهام و سوْال در رابطه با عملکرد کشورمان باشد، تاکید کرد: ما لزومی نمی بینیم که در این موارد خاص که مربوط به آژانس است و او قضاوت می کند، وارد بحث با دیگران شویم.

کمالوندی با بیان اینکه برجام یک سری شاخص دارد و مسئولیت بررسی عملکرد ایران در حوزه‌های فنی بر عهده آژانس است، خاطرنشان کرد: این سازمان تاکنون ٨ بار پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرد و آمانو هم در گزارشات خود به این موضوع تاکید داشته است.

باشگاه خبرنگاران 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها