آمادگی مصر برای امضای پروتکل امنیت هوایی با روسیه

آمادگی مصر برای امضای پروتکل امنیت هوایی با روسیه
چهارشنبه 15 شهريور 1396 - 13:10

ماکسیم سوکولوف، وزیر حمل و نقل روسیه گفت: بررسی موضوع از سرگیری پروازهای هوایی میان روسیه و مصر در بالاترین سطح قرار دارد.

العالم اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سوکولوف افزود: مصر آمادگی خود را برای امضای پروتکل امنیت هوایی با روسیه اعلام کرده است.

به گفته وی هنوز پیش شرط هایی وجود دارد اما این موضوع در بالاترین سطح در حال بررسی است چراکه امضای پروتکل مناسب درخصوص امنیت هوایی با طرف مصری ضروری به نظر می رسد.

در همین راستا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز (سه شنبه) اعلام کرد که روسیه انتظار دارد، در آینده نزدیک موضوع امنیت هوایی در مصر بطور کلی حل و فصل شود. وی گفت: مسکو تلاش های قاهره در این زمینه را شاهد است.

ولادیمیر پوتین و عبدالفتاح السیسی، روسای جمهور روسیه و مصر روز (دوشنبه) در حاشیه کنفرانس گروه "بریکس" در شهر شیامین چین با هم دیدار کردند.

گفتنی است، در آبان ماه سال گذشته، روسیه برای اولین بار پس از سقوط هواپیمای مسافری این کشور در مصر اعلام کرد که این هواپیما در نتیجه یک اقدام تروریستی سقوط کرده است.

این هواپیما با ۲۱۴ مسافر روس تبار و ۳ اوکراینی، در صحرای سینا سقوط کرد و ۲۱۷ مسافر آن که ۱۳۸ نفر زن، ۶۲ مرد و ۱۷ کودک بودند، همگی کشته شدند. ۷ نفر نیز از کارکنان کادر پروازی هواپیما بودند. این هواپیما از فرودگاه شرم الشیخ برخاسته بود که در صحرای سینا سقوط کرد.

گروهک تروریستی داعش مسئولیت اقدام تروریستی را بر عهده گرفت.

از آن زمان تاکنون، مصر اقدام به بالابردن سطح امنیت هوایی در فرودگاهها به ویژه در شرم الشیخ، غردفه و قاهره کرده است و همزمان به مذاکرات با روسیه برای از سرگیری پروازهای تجاری و گردشگری ادامه می دهد.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها