افشاگری بازیگر هالیوود از پشت پرده سینمای پر زرق برق آمریکا

افشاگری بازیگر هالیوود از پشت پرده سینمای پر زرق برق آمریکا
چهارشنبه 15 شهريور 1396 - 16:16

بازیگر مجموعه «ماموران شیلد» می‌گوید هالیوود از نام فامیلی‌اش خوشش نمی‌آمده اما تغییر نام چیزی از هویت دورگه چینی‌اش را تغییر نمی‌دهد. وانگ هالیوود را متهم به نژادپرستی کرده است.

العالم - گوناگون

پیش تر اگرچه بازیگران زیادی به حضور بازیگران آمریکایی و اروپای غربی در نقش کاراکترهای آسیایی اعتراض کرده بودند اما هر چه بود دایره این تبعیض ها خلاصه به مقابل دوربین می شد. انتقادات علیه فضای نژاد پرستانه هالیوود اما وارد فاز تازه تری شده است.

وقتی بازیگر سریال «ماموران شیلد» از محدودیت های پشت صحنه می گوید. کلوئه بنت، بازیگر آسیایی الاصل سریال ابرقهرمانی شبکه abc آمریکا می گوید نام اصلیش کلوئه وانگ بوده اما به خاطر نژاد پرستی افراطی در هالیوود مجبور می شود نام خانوادگیش را به بنت تغییر دهد. چرا که نام قبلی، هالیوود را «ناراحت می کرد».

وقتی روی صفحه اینستاگرامش مخاطبان دلیل تغییر اسمش را پرسیدند، بنت پاسخ داد: «تغییر نام خانوادگیم، این حقیقت را تغییر نمی دهد که من دو رگه چینی هستم، در چین زندگی کرده ام، به زبان ماندرین هم صحبت می کنم و این که با دو فرهنگ چینی و آمریکایی بزرگ شده ام.

تغییر نام به این معنی است که من هم باید سهمم را پرداخت می کرد. هالیوود بسیار نژاد پرست است و مرا با اسمی که ناراحتش کند برای بازی انتخاب نمی کرد. من با تمام امکاناتم هر کاری در توانم باشد را انجام می دهم تا مطمئن شوم دیگر کسی برای گرفتن کار نباید اسمش را عوض کند.»

چندی پیش بازیگر بریتانیایی، اد اسکرین از نقش خودش در فیلم جدید «پسر جهنمی» به این خاطر که شخصیت، اصالتی آسیایی داشت کناره گیری کرد. بنت به دلیل «ایستادن در برابر عدم حساسیت ادامه دار هالیوود و عملکرد نا امیدانه اش علیه بازیگران آسیایی- آمریکایی» اسکرین را تحسین و ابراز امیدواری کرده که در ادامه بازیگران دیگری هم پیدا شوند تا چنین کاری را انجام دهند.

اد اسکرین در مورد اقدام خودش می گوید که زمان انتخاب شدن برای نقش «بن دایمیو» نمی دانسته که در کتاب های مصور او اصلیتی آسیایی داشته و به محض این که متوجه این موضوع می شود آن را رها می کند. او معتقد است این مسئله مثال دیگری برای تبعیض نژاد در هالیوود بوده و وی نمی خواسته جزوی از آن باشد.

او کاری را انجام داده که همین امسال اسکارلت جوهانسون در فیلم «شبح درون پوسته» و تیلدا سویینتون در فیلم «دکتر استرنج» انجام ندادند و نقش هایی با پیشینه آسیایی را بازی کردند تا جزوی از پلن تبعیض در هالیوود معرفی شوند. هیاهوی ایجاد شده باعث شد تهیه کننده های فیلم «پسر جهنمی» با انتشار بیانیه ای تعهد دهند که برای انتخاب بازیگر نقش بن دایمیو بازیگر مناسب تری انتخاب کنند. اما هنوز اسمی از بازیگری آسیایی برده نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها