مجرمانی که با تغییر چهره زندگی مخفیانه برای خود ساخته اند

مجرمانی که با تغییر چهره زندگی مخفیانه برای خود ساخته اند
چهارشنبه 15 شهريور 1396 - 17:52

پای پلیس و دستگیری که پیش بیاید، متهمان برای فرار از قانون دست به هر کاری می‌زنند و یکی از این کارها تغییر چهره است.

العالم-ایران/اجتماعی

گرچه بعضی از آنها با تغییر چهره توانسته‌اند برای خود زمان بخرند و مدتی از چشم مردان قانون پنهان بمانند، اما این شگرد هم کارساز نبود و آنها به دام افتادند.

ماجرای مرد مو بور

مرد کلاهبردار بعد از این که متوجه شد همدستش توسط پلیس دستگیر شده موهای بور و ابروهایش را رنگ کرد، اما این شگرد هم کارساز نبود و چند روز بعد به دام افتاد. ماجرای این کلاهبرداری از آنجا رقم خورد که مردی به دادسرا مراجعه کرد و از دو مرد کلاهبردار شکایت کرد. او گفت قصد فروش کامیونش را داشته و به همین دلیل به دوستان و آشنایان سفارش کرده بود. چندی بعد دو مرد خود را به عنوان خریدار معرفی کرده و با دادن مبلغی پول نقد و چک به بهانه این که کارهای انتقال سند را انجام دهند از مرد کامیون‌دار وکالت‌نامه گرفته بودند، اما خریداران قلابی با وکالت کامیون را به شخص دیگری فروخته بودند. با شکایت صاحب کامیون تحقیقات آغاز شد و کارآگاهان پلیس با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. در تحقیقات صورت گرفته شکات از مرد مو بور و همدستش سخن به میان می‌آوردند. با بررسی‌های صورت گرفته، همدست این کلاهبردار دستگیر شد، اما ردی از مرد مو بور در دست نبود.کارآگاهان با این احتمال که متهم پرونده تغییر چهره داده است، محل‌های رفت و آمد او را زیر نظر گرفته و درنهایت متهم فراری که موهایش را رنگ کرده بود، دستگیر کردند.

قاتلی با چهره گریم شده

این بار متهم به قتلی چهره اش را گریم کرد تا به دام نیفتد، اما کارآگاهان جنایی هنگام گشت‌زنی موفق شدند او را شناسایی و دستگیر کنند. ماجرا از این قرار بود که مرد خدمتکار زمانی که دید پیرمرد تنها، وضع مالی خوبی دارد او را در خانه‌اش به قتل رساند و متواری شد. زمانی که پسر مقتول برای دیدن پدرش راهی خانه او شد و جسد پدر را دید موضوع را به پلیس اعلام کرد.

تحقیقات کارآگاهان نشان می‌داد که از 10 روز قبل مردی به عنوان خدمتکار وارد آن خانه شده، ولی بعد از قتل دیگر خبری از او نبود. از طرفی سرقت وسایل باارزش داخل خانه انگیزه متهم را نشان می‌داد.

با توجه به مشخص شدن هویت متهم، تصویر او به واحدهای گشت ارسال شد و ماموران هنگام گشت‌زنی با مردی مواجه شدند که صورتش را گریم کرده بود، آنها با کمی دقت دریافتند که مرد جوان، همان خدمتکار جنایتکار است و به همین دلیل او بازداشت شد.

18 ماه زندگی با چهره متفاوت

مرد محکوم به اعدام که با ترفندی خاص موفق شده بود از دست ماموران محافظ زندان فرار کند، بعد از فرارش تغییر چهره داد و با همسرش زندگی جدیدی را آغاز کرد، اما این سناریوی عجیب برای مخفی ماندن از دست ماموران و فرار از چوبه دار تنها 18 ماه طول کشید. زمانی که حکم قصاص سارق جوان که پس از دستگیری به قتل زنی در ارومیه اعتراف کرده بود، تائید شد، او با همسرش نقشه فرار از زندان را طراحی کردند. همسر این مرد به بهانه گرفتن طلاق، مرد محکوم به اعدام را از زندان بیرون کشید و متهم با ترفندی خاص موفق به فرار از دست محافظان زندان شد. مرد جوان پس از فرار به مشهد متواری شد و با تغییر چهره به همراه همسرش، زندگی جدیدی را آغاز کرد، اما ماموران پلیس رد او را زدند و متهم جوان را 18 ماه پس از این فرار عجیب بازداشت کردند.

زندگی با چهره گریم شده

راننده عبوری که در یک درگیری ناخواسته دست به جنایت زده بود موفق نشد با تغییر چهره از دید ماموران در امان باشد و بعد از 17 ماه دستگیر شد. او که هنگام بازگشت به خانه با چند نفر از بچه‌های محل درگیر شده بود، ناخواسته دست به چاقو شد و یکی از آنها را به قتل رساند. با اعلام این موضوع به بازپرس جنایی و تیم تحقیق، بررسی‌ها آغاز و مشخص شد صاحب خودرویی که در صحنه جنایت رها شده، عامل قتل بوده است. هویت متهم فراری خیلی زود توسط پلیس به دست آمد، اما بررسی‌ها نشان می‌داد متهم از خانه‌اش گریخته است. تحقیقات ادامه داشت تا این که 17 ماه بعد از این جنایت، شبانه راننده میانسال درحالی که با تغییر چهره و گریم به زندگی‌اش ادامه داده بود، دستگیر شد.

منبع: جام جم آنلاین

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها