معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش :

کودکان "بدون مدارک هویتی" در ایران می‌توانند تحصیل کنند

کودکان
پنج‌شنبه 16 شهريور 1396 - 12:01

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: با دریافت کارت تحصیلی تمام کودکان بدون مدارک هویتی می‌توانند به تحصیل بپردازند.

العالم - ایران / علمی

رضوان حکیم‌زاده ابیانه در حاشیه افتتاح مدرسه تمام هوشمند شهید ماندگاری نطنز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی وزارت کشور تمام کودکانی که مدرک هویتی ندارند و از تحصیل باز مانده‌اند می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها کارت تحصیل دریافت کنند. این موضوع با جدیت در حال انجام است و در مناطق مرزی به رشد قابل قبولی دست یافته‌ایم که همچنان ادامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: استان اصفهان و کردستان و یکی از 2 استان آذربایجان شرقی و غربی به عنوان پایلوت طرح کار آمد وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده‌اند.

وی افزود: طرح کار آمد طرحی است که به بحث آموزش کمک می‌کند و به جای آموزش ضمن خدمت معلمان که خیلی هم ثمر بخش نبوده، اجرایی می‌شود. روش‌های نوین همیاری، روایت و درس پژوهی نیز شامل این طرح کارآمد خواهد شد و به جای اینکه ما از مرکز اقداماتی را انجام دهیم نیازهای آن‌ها با همکاری مدیر مدرسه و به صورت خود محور انجام می‌شود.

طرح هر دانش آموز یک مهارت در اصفهان اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: با توجه به اهمیت دانش فنی، طرح هر دانش‌آموز یک مهارت در مدارس استان اجرا می‌شود.

محمدحسن قائدی‌ها  افزود: از آنجایی که امروزه دانش فنی در کنار علم مفید خواهد بود، سعی داریم تا دانش‌آموزان را به شاخه فنی و حرفه‌ای و یا کار و دانش سوق دهیم.

وی پیرامون هوشمند سازی مدارس گفت: بحث هوشمندسازی مدارس در اصفهان در حال انجام است و بیش از 70 درصد مدارس استان هوشمند سازی شده‌اند. این آمار تا پایان سال به 80 درصد خواهد رسید و با ورود خیران به ساخت  یا بهسازی مدارس به زودی تمام مدارس استان هوشمند سازی می‌شوند.

وی بیان کرد: مدرسه شهید ماندگاری نطنز که امروز افتتاح شد یک مدرسه تمام هوشمند است که با هزینه خیر نطنزی آقای ابوالفضل ماندگاری ساخته شده است و این مدرسه از مهرماه پذیرای دانش آموزان است.

منبع : تسنیم

پربیننده ترین خبرها