احتمال نقل و انتقال قدرت در عربستان ماههای آینده

احتمال نقل و انتقال قدرت در عربستان ماههای آینده
پنج‌شنبه 16 شهريور 1396 - 17:18

"مجتهد" افشاگر اسرار خاندان سلطنتی آل سعود امروز (پنجشنبه) خبر جدیدی درباره نقل و انتقال قدرت در عربستان سعودی منتشر کرد .

العالم - عربستان

مجتهد در صفحۀ توئیتری خود نوشت: محمد بن سلمان مقدمات لازم را برای کناره گیری پدرش از تاج و تخت پادشاهی به نفع پسرش فراهم کرده است و احتمالاً امروز یا فردا خبر نقل و انتقال قدرت بین پدر و پسر اعلام می شود.

مجتهد افزود: با این حال محمد بن سلمان مردّد و بسیار نگران است و شاید خبر نقل و انتقال قدرت به تعویق بیفتد.

منبعی آگاه و نزدیک به خاندان آل سعود ماه ژوئیه گذشته اعلام کرده بود که ملک سلمان خود را برای کناره گیری از تاج و تخت پادشاهی به نفع پسرش آماده می کند و احتمالاً خبر کناره گیری خود را در ماه سپتامبر اعلام کند.

رویترز به نقل از این منبع بدون ذکر نامش گزارش کرد: احتمال دارد ملک سلمان در هر زمانی خبر واگذاری تاج و تخت پادشاهی به پسرش را اعلام کند؛ که دراین زمینه روی ماه سپتامبر بیشتر تاکید شده است. 

رویترز همچنین به نقل از منبعی نزدیک به محمد بن نایف ولیعهد معزول عربستان سعودی گزارش کرد: زمینه سازی برای جانشینی محمد بن سلمان به جای محمد به نایف با سفر جارد کوشنر داماد و مشاور سیاسی رئیس جمهوری آمریکا به ریاض تسریع شد و بن سلمان برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی روابطش را با کوشنر مستحکم تر کرده است .

214

پربیننده ترین خبرها