المنار: نگرانی رژيم صهيونيستی و رسانه های آن از شكسته شدن محاصره دير الزور

المنار: نگرانی رژيم صهيونيستی و رسانه های آن از شكسته شدن محاصره دير الزور
پنج‌شنبه 16 شهريور 1396 - 18:00

رژیم صهیونیستی و رسانه های آن ، آزادسازی دیر الزور را تهدید بی سابقه این رژیم از جانب محور مقاومت می دانند.

العالم - سوریه

حسن حجازی گزارشگر شبکه المنار با تهیه گزارشی در این خصوص گفت: نشانه های نگرانی رژیم صهیونیستی همزمان با موفقیتهای ارتش سوریه و هم پیمانانش در سوریه رو به افزایش است. محافل مختلف صهیونیستی نگرانی و ترس خود را از پیروزی راهبردی حزب الله در شکستن محاصره دیر الزور و مقدمه سازی برای آزادسازی کامل آن از دست گروه تروریستی داعش ابراز کردند.
علت این نگرانی نیز برداشت صهیونیستهاست که معتقدند این موفقیت، احتمال تهدید زمینی محور مقاومت را که به گفته آنان از تهران تا سواحل دریای مدیترانه ادامه دارد نزدیک می کند. 
این چیزی است که سران رژیم اشغالگر درباره آن هشدار داده اند و آن را خطری راهبردی برای راهبرد می دانند.
مجری شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی خطاب به گایبخور کارشناس صهیونیست گفت: ما صدای شکست داعش و کنترل مجدد سوریه بر مرزهای شرقی اش و رسیدن محور سوریه ایران را به دریا می شنویم.  من شبها نمی خوابم مرا حتی اگر به دروغ شده، آرام کن.
بخور گفت: دونالد ترامپ از سوریه دست برداشت و سوریه دیگر برایش اهمیتی ندارد و وضع ما نیز برایش اهمیتی ندارد و به پوتین گفته است هرچه می خواهی، انجام بده . این بدان معنی است که وضع ما برای ترامپ اهمیتی ندارد به پوتین گفته است هرچه می خواهی بکن.آمریکا از انقلابیونش در سوریه دست برداشته و توازن مقدس در سوریه ضربه دیده است این در حالی است که روسیه تلاشهایش را به نفع محور ایران تقویت کرده است و  آمریکا با رسیدن ارتش سوریه به شرق مخالفت نمی کند.
گزارشگر المنار گفت نگرانی اسرائیل بر مرحله پس از سقوط داعش و توانایی ایران و هم پیمانانش برای پر کردن خلاء از طریق موفقیتهایی که به سرعت در زمین محقق می شود متمرکز است به خصوص آنکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه در قدرت مانده است که نقطه اتکای اساسی محور مقاومت محسوب می شود.
مجری شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: دیر الزور آخرین پایگاه داعش در سوریه در آستانه سقوط است که تسلط رئیس جمهور اسد را بر سوریه کامل می کند و این پایان شبکه داعش در سوریه است اما جایگزینها امیدوار کننده نیست.
تسفیکا یحزکالی تحلیلگر امور عربی به شبکه ده تلویزیون این رژیم گفت : این پیروزی قطعی اسد است و ما از جایگزینها صحبت کردیم. حزب الله و اسد بهترین جایگزین برای جهان نیستند آنجا کسانی هستند که می گویند اسرائیل داعش را بر حزب الله و ایران ترجیح می دهد.
گزارشگر المنار گفت  یادآور می شود ارتش اشغالگر در حال رزمایش بزرگ و شبیه سازی سناریوی جنگ در مرزهای شمالی در پی پیروزیهای محور مقاومت در سوریه و افزایش قدرت تهاجمی حزب الله است که با توانایی های محور مقاومت این قدرت تهاجمی نیز بیشتر شده است.

پربیننده ترین خبرها