نویسنده سرشناس سعودی: دفاع از «شکنجه گری سازمان یافته» در مصر انحطاط است

نویسنده سرشناس سعودی: دفاع از «شکنجه گری سازمان یافته» در مصر انحطاط است
جمعه 17 شهريور 1396 - 11:44

یک روزنامه نگار سرشناس سعودی از سکوت یا دفاع درقبال اقدام مقامات مصری درشکنجه برنامه ریزی شده زندانیان سیاسی دراین کشور انتقاد کرد.

العالم عربستان سعودی

به گزارش پایگاه عربی سی ان ان، «جمال خاشقجی» درصفحه توییتر خود نوشت: آنچه درمصر روی داد، دردناک است وسکوت درقبال آن احمقانه و دفاع از آن، انحطاط است.

سازمان دیده بان حقوق بشر درگزارشی، مقامات مصری را به شکنجه برنامه ریزی شده زندانیان سیاسی متهم کرده است.

خاشقجی در صفحه توییتر خود، مطالبی را از صفحه سازمان دیده بان حقوق بشر درباره شکنجه زندانیان سیاسی در مصر بازنشر کرد.

مدیر و سردبیر ارشد شبکه خبری «العرب» در توئیت های قبلی خود نوشته بود که دیده بان حقوق بشر، سازمانی محترم است که از سوی قطر یا کشورهای دیگر تامین مالی نمی شود، وبسیاری از دولت های جهان به این سازمان به عنوان یک منبع بی طرف نگاه می کنند.

این روزنامه نگار سعودی درواکنش به توئیت هایی که از گزارش این سازمان انتقاد کرده است، افزود : بهتر است که مصر گزارش دیده بان حقوق بشر را نادیده نگیرد.

خاشقجی ادامه داد: حتی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، قادر به دفاع یا سکوت درباره نقض فجیع حقوق بشر درمصر نیست.

وی در واکنش به توئیت هایی از سازمان دیده بان حقوق بشر گفت وقتی که گزارشی را ازاین سازمان توئیت کردم، برخی ها به انتقاد پرداخته و این سوال را مطرح کردند که چرا از اسرائیل انتقاد نکرده است؟ وارد سایت این سازمان شوید ، همه چیز را می بینید.

خاشقجی که 18 نوامبر سال 2016 نوشتن توئیت هایش را متوقف کرده بود، روز 13 اوت گذشته بار دیگرنوشتن توئیت هایش را از سرگرفت و نوشت: از جناب وزیر اطلاع رسانی به علت تلاش های مفیدش و نیز از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تشکر می کنم و ابراز اردات خود را به آنان اعلام می دارم.

اقدام خاشقجی درآن زمان، سوالات زیادی را دراذهان برخی از فعالان شبکه های اجتماعی ایجاد کرد، زیرا اطلاعاتی منتشر شده بود، مبنی براینکه وی از نوشتن درشبکه های اجتماعی یا حضور در شبکه های ماهواره ای ممنوع شده است.

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه عربستان روز 18 نوامبر 2016 در بیانیه ای اعلام کرده بود که جمال خاشقجی به هیچ وجه نماینده عربستان نیست و نظرات وی نظرات شخصی بوده و به نمایندگی از دولت ریاض نیست.

215

پربیننده ترین خبرها