رئیس جبهه ترکمن های عراق:

استاندار کرکوک نیروهای پ ک ک را در منطقه مستقر کرده است

استاندار کرکوک نیروهای پ ک ک را در منطقه مستقر کرده است
جمعه 17 شهريور 1396 - 15:22

رئیس جبهه ترکمن های عراق، استاندار کرکوک را به استقرار ده ها تن از عناصر مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در این استان متهم کرد.

العالم عراق

به گزارش پایگاه عراقی السومریه، «ارشد الصالحی» روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد حدود دویست نفر از عناصر مسلح حزب پ.ک.ک در پایگاهی نظامی درشمال غرب استان کرکوک مستقر شده اند.

الصالحی افزود: استاندار کرکوک اجازه استقرار 200 نفر از عناصر مسلح کرد را در پایگاه نظامی کیوان در شمال غرب این استان داده است.

وی درباره استقرار عناصر مسلح پ ک ک ابراز نگرانی کرد و افزود که این اقدام، بر تنش های منطقه خواهد افزود.

الصالحی درباره وجود توطئه علیه مناطق ترکمن نشین درعراق هشدار داد و این سوال را مطرح کرد که چطور استاندار کرکوک عناصر مسلح پ.ک.ک را دراین استان مستقر کرده است، درحالیکه به ترکمن ها اجازه تجهیز به سلاح برای دفاع از خود را نمی دهد؟

وی تصریح کرد: اگر استقرار عناصر مسلح پ.ک.ک به شهر کرکوک به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش باشد، ما به عنوان یک گروه ترکمن در شهر خود با داعش مبارزه می کنیم.

رئیس جبهه ترکمن های عراق همچنین گفت که ترکمن ها درعراق، انتظار دارند که بیانیه ای از سوی دولت مرکزی و دولت آمریکا درباره این قضیه صادر شود.

الصالحی تاکید کرد آمریکا از حضور عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک درکرکوک اطلاع دارد.

وی درباره برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق که قراراست سپتامبر25 آتی برگزار شود، مخالفت ترکمن ها را با برگزاری همه پرسی جدایی کردستان عراق اعلام کرد و گفت نتیجه همه پرسی برای ترکمن ها الزام آور نخواهد بود.

وی با اشاره به تصمیم برگزاری همه پرسی درمناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگه کرد از جمله کرکوک، گفت که این اقدام به منزله اشغالگری است و گویی داعش مناطق تحت کنترل خود را در اختیار آنان قرار داده است.

وی تاکید کرد اداره محلی کردستان عراق، تنها طرفی است که از به وجود آمدن داعش سود می برد.

وی به شدت از کشورهای همسایه عراق که فقط به هشدارهایی درباره همه پرسی اکتفا کرده اند، انتقاد کرد.

215

 

پربیننده ترین خبرها