تلاش اتحادیه عرب برای تعویق همه‌پرسی کردستان

تلاش اتحادیه عرب برای تعویق همه‌پرسی کردستان
جمعه 17 شهريور 1396 - 18:01

هدف دبیر کل اتحادیه عرب از سفر به اربیل تلاش برای به تعویق انداختن همه پرسی جدایی کردستان عراق است.

العالم - عراق

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، در گزارشی با اشاره به تصمیم احمد ابو الغیط برای سفر به منطقه کردستان گفت: هدف از این سفر ترغیب رهبران کرد برای به تعویق انداختن همه پرسی مورد نظر در بیست و پنجم ماه جاری است.

به گفته منابع دیپلماتیک، ابو الغیط که همواره بر اهمیت وحدت و ثبات تأکید می کند معتقد است ادامه گفتگو با کردها ضرورت دارد و تأکید می کند کردها یک طیف اصیل در جامعه عربی، خواه در عراق یا سوریه هستند.

دبیر کل اتحادیه عرب در مواجهه با درخواستهای جدایی کردستان از عراق معتقد است اولویت کنونی، یکپارچه کردن تلاشها برای از بین بردن تهدیدات واقعی است که همگان در منطقه با آنها روبرو هستند و در رأس آن نیز تروریسم قرار دارد.

محمد ابو ستیت خبرنگار گفت: این سفر بسیار مهم است زیرا تقسیم کشور ریشه دار عراق، خطرات زیادی دارد. ابو الغیط با مقامات بلندپایه دیدار خواهد کرد و می کوشد تا عراق به کشورهای کوچک تقسیم نشود.

خبرنگار گفت با توجه به مواضع اعلام شده منطقه ای و بین المللی که خواستار تعویق یا لغو همه پرسی است دیپلماتهای عرب خاطرنشان می کنند برون رفت از مخمصه کنونی به حمایت از گفتگو بین رهبران کرد در اربیل و دولت در بغداد نیاز دارد به خصوص آنکه عملیات مبارزه با تروریسم و بیرون راندن داعش در عراق و مرزها با سوریه ادامه دارد.

محمد کامل خبرنگار گفت: برنامه هایی که ابو الغیط در این سفر حامل آن است همه کشورهای عربی درباره آنها توافق دارند و آن جدا نکردن عراق از کردستان است. این خواستهای است که اتحادیه عرب و همه کشورهای عربی بدون استثنا درباره آن اتفاق نظر دارند.

خبرنگار گفت اتحادیه عرب تأکید می کند که عراق در مرحله آینده با قدرت از ظرفیت پیروزیها بر شبکههای تروریستی

استفاده کند و همبستگی بین همه طیفهای ملت عراق را تقویت کند که ضامن بازگرداندن ثبات و امنیت به کشور و حفظ وحدت و تمامیت ارضی و حرکت در مسیر بازسازی این کشور است.

خبرنگار افزود ناظران معتقدند اختلافات عربی و اختلاف دیدگاهها بین عربها باعث می شود کابوس تقسیم در کشورهایی که صحنه درگیریهای داخلی هستند و مداخلههای منطقهای و خارجی برای ترسیم مجدد نقشه منطقه که باعث تقویت این درگیری هاست، از بین نرود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها