تاکید موگرینی بر "مذاکره" با کره شمالی

تاکید موگرینی بر
جمعه 17 شهريور 1396 - 19:31

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری با وزیر خارجه استونی در تالین بر حل قضیه کره شمالی از طریق مذاکره و راه حل دو کشور برای فلسطین تاکید کرد.

العالم - اروپا

فدریکا موگرینی درباره کره شمالی گفت ما دیروز گفتگوهای مهمی با وزرا درباره اوضاع کره شمالی داشتیم. ما بر حمایت اتحادیه اروپا از افزایش فشارهای اقتصادی تاکید کردیم تا کره شمالی را به سمت گفتگوهای سیاسی تشویق و وادار کنیم تا در نهایت به خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره برسیم.

موگرینی درباره  مساله فلسطین هم گفت همانطور که دبیر کل سازمان ملل متحد هم چند هفته پیش در دیدار از منطقه خاطرنشان کرد، ما نیز گزینه ای دیگر یا هر گونه طرح دومی را که جای راه حل دو کشور را بگیرد، نمی بینیم زیرا این کار اصلا واقع بینانه نیست. ما دوباره بر وحدت و تعهد خود در کمک به طرفها به همراه شرکایمان در منطقه و جامعه بین المللی و در راس آنها آمریکا به منظور دستیابی به هدف ایجاد دو کشور و زندگی در کنار یکدیگر در صلح و امنیت، تاکید کردیم.

موگرینی درباره کشورهای نامزد عضویت در اتحادیه اروپا نیز گفت ما امروز صبح نشستی با وزرای خارجه کشورهای نامزد عضویت در اتحادیه اروپا داشتیم. ما در آن نشست صحبتهایمان را روی جلوگیری از بنیادگرایی و مقابله با تروریسم متمرکز کردیم. این مسئله درباره این کشورها  اهمیت خاصی دارد زیرا آنها نه فقط نامزد عضویت در اتحادیه اروپا هستند، بلکه بخشی از منطقه ای هستند که به همراه ما بیشتر از دیگر کشورها از این پدیده تاثیر گرفته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها