روسیه: لحن‌ها درباره سوریه عوض شده است

روسیه: لحن‌ها درباره سوریه عوض شده است
شنبه 18 شهريور 1396 - 04:43

نماینده روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: لفاظی ها و مواضع در شورای امنیت درباره سوریه تغییر پیدا کرده است.

العالم - سوریه

"واسیلی نبنزیا" در پاسخ به سوال مجری شبکه درباره کره شمالی، گفت: در جلسه ای که ما در شورای امنیت سازمان ملل درباره آزمایش اخیر کره شمالی داشتیم همه این آزمایش را به شدت محکوم کردند. معتقدیم که این موضوع به منزله نقض قطعنامه های پیشین شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی و از جمله قطعنانه دو هزار و سیصد و هفتاد و پنج است. به نظرم هیچ طرفی خواهان راه حل نظامی نیست. همه خواهان آن هستند که بحران موجود به روشی صلح آمیز حل و فصل شود. مشکل اینجاست که برخی کشورها از جمله آمریکا، فرانسه، ژاپن، انگلیس، کره جنوبی و دیگر کشورها می گویند باید ما تحریم های جدیدی ضد کره شمالی وضع کنیم تا جلوی توسعه برنامه موشکی بالستیک اتمی آنها را بگیریم و آنها مجبور به بازگشت به مذاکرات شوند.

تحریم‌ها کره شمالی را جدی‌تر می‌کند

نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: روسیه معتقد است وضع تحریم های جدید ضد کره شمالی موثر نیست، پوتین گفته است این اقدام سبب می شود کره شمالی به جای اینکه به طرف مذاکره برود تهاجمی تر شود، نظر شما چیست؟ گفت: متاسفانه تحریم ها موثر نیستند. آنها توجهی به تحریم ها نمی کنند و از طرف دیگر آنها خود را با تحریم ها وفق داده اند و وضع تحریم های جدید ضد کره شمالی سبب بازگشت آنها بر سر میز مذاکره نخواهد شد. این موضوع همچنین سبب خواهد شد که آنها آزمایش های جدیدی انجام دهند. ما بر روی راه حل های دیپلماتیک و سیاسی تاکید می کنیم. چین و روسیه ماه ژوئیه طرحی را پیشنهاد کردند تا بحران موجود را حل و فصل کنند. نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل از این طرح انتقاد کرد. او اعلام کرد آمریکا تنها از وضع تحریم های جدید حمایت می کند. اما ما تنها از راه حل هایی استقبال می کنیم که سبب آغاز گفتگوهایی واقعی شود. ما از هرگونه حمایت دبیر کل سازمان ملل استقبال می کنیم.

لفاظی‌ها درباره سوریه تغییر کرده است

نماینده روسیه در سازمان ملل درباره موضوع سوریه گفت: اوضاع میدانی در سوریه در حال تغییر است. این تغییر به طرف شرایط بهتر است. همانطور که می دانید فرآیند مذاکرات آستانه که هدایت آن را روسیه، ایران و ترکیه برعهده دارند سبب ایجاد سه منطقه کاهش درگیری شده است به طوریکه زندگی در این مناطق به وضعیت عادی بازگشته است. با ایجاد این مناطق، کنترل تروریست ها بر مناطق مختلف سوریه به شدت کاهش یافته است. وضعیت موجود در حال تغییر است. نمی توان این موضوع را انکار کرد. ما شاهد دورنمایی سیاسی برای بحران سوریه هستیم. ما به تلاش های سیاسی بیشتری نیازمندیم زیرا راه حل تنها می تواند راه حلی سیاسی باشد. هدف ما این است و ما به طرف این هدف حرکت می کنیم. لفاظی ها و مواضع در شورای امنیت درباره سوریه تغییر پیدا کرده است.

روابط روسیه و آمریکا خوب نیست

نماینده روسیه در سازمان ملل درباره روابط بین آمریکا و روسیه گفت: متاسفانه روابط کنونی در وضعیت خوبی نیست. شورای امنیت سازمان ملل تنها جایی است که امکان همکاری ما و آمریکا در آنجا باقی مانده است. من زمانی که به سازمان ملل آمدم اعلام کردم روابط دوجانبه بین دو کشور سبب نخواهد شد که ما به موضوع صلح و امنیت بین المللی بی توجه باشیم. این رسمی رایج نبوده است. من بر روی مواضع خود باقی مانده ام. ما تلاش می کنیم از شورای امنیت سازمان ملل برای بهبود روابط بین آمریکا و روسیه استفاده کنیم. به نظرم مردم آمریکا و روسیه با هم دشمن نیستند. باید وضعیت سیاسی موجود را مورد سرزنش قرار داد. کشورهای زیادی به طور محرمانه و علنی خواهان بهبود روابط بین آمریکا و روسیه هستند. آنها معتقدند این موضوع می تواند برای جهان وضعیت بهتری به همراه داشته باشد. به نظرم بازرسی از اماکن دیپلماتیک روسیه در خاک آمریکا اقدامی دوستانه نبود.

 

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها