کشف اجساد قربانیان جنایت های داعش و بمباران های آمریکا در دیر الزور

کشف اجساد قربانیان جنایت های داعش و بمباران های آمریکا در دیر الزور
شنبه 18 شهريور 1396 - 15:13

شورای پزشکی قانونی سوریه به منظور تحقیق درباره جنازه هایی که در شهر دیر الزور کشف شده اند، کمیته حقیقت یاب بی طرف تشکیل می دهد.

العالم - سوریه

یک منبع پزشکی در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک از کشف تعدادی گورستان دسته جمعی با جنازه های متعلق به کودکان و زنان در مناطق آزادشده خبر داد و گفت این جنازه ها تا زمان رسیدن کمیته بی طرف به منظور بررسی علل مرگ این افراد نگهداری می شوند. وی خاطرنشان کرد بمباران این مناطق توسط ائتلاف آمریکایی منجر به کشتار غیر نظامیان در موارد متعدد شده است.  

این منبع آگاه گفت یک گور دسته جمعی شامل صدها جنازه متعلق به اعضای یک عشیره کشف شده است و احتمال می رود گورهای دسته جمعی دیگری هم کشف شوند. وی تصریح کرد در تمام مناطقی که از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شده اند معمولا تعدادی گرو دسته جمعی وجود دارند که کشف خواهند شد.

گفتنی است یک گور دسته جمعی در روستای "الشعیطات" در حومه شرقی دیر الزور در شهرک ابو حمام کشف شد. این گور در بازگشت اهالی این روستا که پیش از این توسط "داعش" کوچانده شده بودند، کشف شد.

این گور دسته جمعی 40 جنازه را در خود جای داده است که با توجه به گذشت بیش از یک سال از دفن آنها، امکان شناسایی این جنازه ها وجود ندارد. همچنین مجموع قربانیانی که در گورهای دسته جمعی دفن شده اند به 750 نفر می رسد که هویت تعدادی از آنها شناسایی شده است. این آمار، تنها بخشی از آماره دوهزار نفری است که در روستاهای الشعیطات توسط تروریست های داعش به قتل رسیده اند.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها