استفاده از نرم افزار های خارجی در روسیه ممنوع می شود

استفاده از نرم افزار های خارجی در روسیه ممنوع می شود
شنبه 18 شهريور 1396 - 15:44

رئیس‌جمهوری روسیه ضمن درخواست از شرکت‌های روسی فعال در حوزه فناوری اطلاعات برای توسعه تولیدات داخلی، تأکید کرد که مسکو به زودی به دلایل امنیتی، تولیدات نرم‌افزاری خارجی را کنار خواهد گذاشت.

العالم - روسیه

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه از شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات در روسیه خواست تا از نرم‌افزارهای داخلی استفاده کنند و تأکید کرد که به زودی استفاده از محصولات مشابه خارجی دیگر به دلیل «ریسک امنیتی بالا» در بخش‌هایی خاص امکان‌پذیر نخواهد بود.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، رئیس‌جمهوری روسیه امروز جمعه در نشست با نمایندگان شرکت‌های ارتباطات و اطلاعات در منطقه «پرم» روسیه تأکید کرد: «صنایع حوزه فناوری اطلاعات در روسیه باید محصولات داخلی بیشتری تولید کرده و متخصصان این حوزه را آموزش و پرورش دهند».

وی همچنین گفت: «در حال حاضر، حجم نرم‌افزارهای تولید روسیه که در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، حدود 30 درصد است».

پوتین علاوه بر این تصریح کرد: «شما باید سعی کنید تا متخصصان فناوری اطلاعات بیشتری را در داخل کشور درگیر کنید. به لحاظ امنیتی، مسائل مهم حیاتی برای کشور وجود دارد که حمایت از صنایع و مناطق خاص را ضروری می‌سازد».

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: «اگر شرکت‌های روسی به تولید نرم‌افزارها و تجهیزات این حوزه به همین شکل ادامه دهند، دولت نهایتا به جایی خواهد رسید که استفاده از خدمات و تولیدات خارجی را متوقف خواهد کرد».

وی افزود: «آینده به هوش مصنوعی اختصاص دارد و هر کس که بتواند در این حوزه، رهبری را بر عهده گیرد، حاکم جهان خواهد بود».

پربیننده ترین خبرها