موضع سازمان همکاری اسلامی در قبال ساخت صهیونیست نشین های جدید

موضع سازمان همکاری اسلامی در قبال ساخت صهیونیست نشین های جدید
شنبه 18 شهريور 1396 - 16:49

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی امروز (شنبه) تصمیم رژیم صهیونیستی در خصوص ساخت 4هزار واحد مسکونی در قدس اشغالی را محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری (واس) عربستان، به نقل از "یوسف العثیمین" دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد، همه شهرک های صهیونیستی ساخته شده در سرزمین فلسطین اشغالی غیر قانونی است.
وی با هشدار نسبت به خطرناک بودن تصمیم رژیم صهیونیستی در خصوص تشکیل شورای اداره امور شهرک نشینان در شهر الخلیل هدف از این امر را تقویت حضور شهرک نشینان وتحمیل قوانین نژاد پرستانه در چارچوب طرح های اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی جهت یهودی سازی شهر قدیمی الخلیل دانست.
العثیمین تاکید کرد تداوم شهرک سازی های رژیم صهیونیستی تجاوز آشکار به حقوق مردم فلسطین وبیانگر قصد رژیم صهیونیستی در از بین بردن تلاش های بین المللی برای حل مساله فلسطین است.
وی از شورای امنیت سازمان ملل خواست به وظیفه خود در خصوص ملزم ساختن رژیم صهیونیستی به احترام به قوانین بین المللی وپایان دادن به سیاست های شهرک سازی خود که جنایت جنگی به حساب می آید عمل کند.
رسانه های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته از موافقت شورای نقشه بر داری و ساخت و ساز رژیم اشغالگر با طرح شهرک سازی جدید خبر دادند که به موجب آن هزاران رسانه های صهیونیستی از موافقت شورای نقشه بر داری و ساخت و ساز رژیم اشغالگر با طرح شهرک سازی جدید خبر دادند که به موجب آن هزاران واحد مسکونی در تپه های "المحیه" در قدس اشغالی ساخته خواهد شد.

به گفته روزنامه صهیونیستی "هآرتس" مقامات رژیم صهیونیستی ساخت و ساز در این منطقه را به خاطر کمبود اراضی مناسب ساخت و ساز در قدس اشغالی ضروری می دانند.

221

پربیننده ترین خبرها