عبدالملک الحوثی: تروریست ها همه تلاششان را برای جلوگیری از جشن غدیر در یمن بکار بردند

عبدالملک الحوثی: تروریست ها همه تلاششان را برای جلوگیری از جشن غدیر در یمن بکار بردند
شنبه 18 شهريور 1396 - 17:45

عبد الملک بدر الدين حوثی دبير کل جنبش انصار الله يمن  به مناسبت عید غدیر و روز ولایت حضرت علي بن ابي طالب عليه السلام تاکید کرد که تروريستها طي سالهاي گذشته تلاشهاي زيادي کرده اند تا نگذارند يمني ها عيد غدير خم را جشن بگيرند اما تلاش های آنان شکست خورده است

العالم - یمن

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم الحوثی در این سخنرانی که هم اکنون به صورت زنده  از شبکه العالم در حال پخش است گفت: ملت یمن به همراه بسیاری از مؤمنان در سراسر جهان در این روز مبارک و به مناسبتی بزرگ که شأن و عظمتی در اسلام  دارد جشن می گیرند.

وی تاکید کرد : امروز به روز غدیر و روز ولایت معروف است. امروز حضرت رسول صلی الله علیه و آله در میان شاهدان، ولایت امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام را اعلام کرد . ملت یمن نسل به نسل این مناسبت را به صورت ویژه ای جشن می گیرد و به شدت از آن استقبال می کند و عادتاً مردم در شهرها و روستاها و در بسیاری از مناطق جمع می شوند و این مناسبت را با سخنرانی و شعر و شیوه های دیگر جشن می گیرند و آن را روز شادی قرار می دهند و به واسطه آن از خداوند سپاسگزاری و ولایت خود را به امام علی علیه السلام تأکید می کنند.

وی افزود : این مناسبت  از جوانب زیادی اهمیت دارد. از زیباترین میراثهای ایمانی و دینی که ملت یمن آن را به سبب اصالت و پایبندی اش به این اصالت حفظ کرده ، جشن عید غدیر است با وجود آنکه تلاشهای بسیار زیادی از طرف نیروهای تکفیری وهابی طی سالهای انجام شده است تا این مناسبت را لغو کنند اما  این تلاشها شکست خورده اند زیرا ملت یمن این مناسبت را به سبب اصالت مبتنی بر اصول و اخلاق  و آگاهی عمیق و ایمان استوار به اصولش گرامی می دارد. امروز روز بزرگی در اسلام است . 

وی تاکید کرد: ولایت تنها مکتب فکری خاص و یا بدعت نیست که یک گروه معینی از امت اسلامی آن را بنا کرده باشند، بلکه متلعق به عموم امت است.

عبدالملک الحوثی افزود: گرامیداشت روز ولایت برای این است که پیام رسول الله بین امت اسلامی نسل به نسل نقل شود. روز ولایت روزی است که خداوند دین را در آن کامل کرد.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد: فرهنگ غدیر با رسالت و طریقت الهی همه درها را به روی مستکبران و سلطه گران بسته است.


این خبر تکمیل می شود...

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها