اجرای مقررات منع آمد و شد شبانه در فلوریدا/هزاران نفر محل زندگی خود را ترک کردند

اجرای مقررات منع آمد و شد شبانه در فلوریدا/هزاران نفر محل زندگی خود را ترک کردند
يکشنبه 19 شهريور 1396 - 02:44

طوفان سهمگین ایرما به ایالت فلوریدا در آمریکا رسیده است و مسوولان محلی برای تامین نظم دربخش هایی از این ایالت مقررات منع آمد و شد شبانه به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این مقررات خاص از ساعت هشت شب شروع می شود. مسئولان امنیتی و انتظامی این مقررات را در بخش میامی به اجرا گذاشته اند و هدف از آن ارتقای ضریب امنیتی در شرایط بحرانی پیش آمده است.

درهمین حال منابع آمریکایی گزارش کردند که مقامات ایالت جرجیای آمریکا از 540 هزار نفر از ساکنان شرق این ایالت خواسته اند که خانه های شان را تخلیه کنند

از سوی دیگری در شرایطی که طوفان سهمگین ایرما ایالت فلوریدای آمریکا را به جولانگاه خود تبدیل کرده است؛ وجود صدها جرثقیل روی ساختمان های در دست ساخت به نگرانی برای مسئولان و مردم تبدیل شده است.

ساخت و سازها در این ایالت بسیار گسترده است. با توجه به وجود آسمانخراشها و ساختمانهای مرتفع در بخشهای زیادی از این ایالت، فعالیت جرثقیل های ساخت و ساز کاملا عادی به نظر می رسد. اما حالا با رسیدن طوفان سهمگین ایرما به این منطقه، نگرانی های زیادی درباره این مسئله بوجود آمده است و اینکه این طوفان سبب افتادن جرثقیل ها شود. با رسیدن شدت طوفان به بیش از یکصد کیلومتر در ساعت، خطر سقوط جرثقیل ها جدی می شود حتی اگر آنها را با پایه های فلزی یا امثال آن مستحکم کرده باشند.

فرمانداری فلوریدا هم روز شنبه اعلام کرد که با نزدیک شدن توفان ایرما به این ایالت تاکنون نزدیک به 6 میلیون و 300 هزار تن از ساکنان آن هشدار تخلیه دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد تنها در 24 ساعت گذشته از 700 هزار تن از ساکنان فلوریدا خواسته شد که خانه‌های خود را ترک کنند و با توجه به شدت این توفان، بیم آن می‌رود که افراد بیشتری از جمعیت 20 میلیونی این ایالت ناچار به تخلیه شوند.

" ریک اسکات" فرماندار فلوریدا پیش از این گفته بود که از آنجایی که این توفان در بالاترین درجه دسته‌بندی شده است، همه ساکنان این ایالت باید آماده تخلیه باشند.

ایرما که سرعت آن گاه به 180 مایل (290 کیلومتر) در ساعت می‌رسد، در روزهای گذشته این توفان جزایری در کارائیب از جمله بارابودا، سن مارتین و ویرجین را درنوردید، درختان را از جا کند و خانه‌ها و بیمارستان‌ها را ویران کرد.

رسانه‌های محلی روز شنبه گزارش کردند که در پی این توفان، شش تن در روزهای گذشته در جزایر ویرجین و آنگویلا جان باختند و خسارات سنگینی به مناطق مختلف وارد شد. شمار کشته‌ها در جزایر کارائیب در مجموع بیش از 20 تن است.

ایرما اکنون در نزدیکی سواحل شمالی کوبا است و به زودی به ایالت فلوریدای آمریکا می‌رسد. همچنین توفان دیگری به نام خوزه به سمت جزایر کارائیب در حرکت است.

آژانس هواشناسی فرانسه روز شنبه بالاترین درجه هشدار را برای ساکنان جزیره‌‌های سن بارتلمی و سن مارتن که جزو قلمرو این کشور قرار دارند، صادر کرد.

این نهاد به مردم این مناطق هشدار داده است که با فرا رسیدن توفان خوزه باید به انتظار بارش باران‌های سیل‌آسا و وزش بادهایی‌ باشند که سرعت آن‌ها تا 120 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها