مرکل: الگوی مذاکرات هسته‌ای ایران برای حل بحران کره‌شمالی مناسب است

مرکل: الگوی مذاکرات هسته‌ای ایران برای حل بحران کره‌شمالی مناسب است
يکشنبه 19 شهريور 1396 - 07:47

صدر اعظم آلمان اعلام کرد حاضر است برای حل بحران کره‌شمالی وارد عمل شود.

العالم ـ اروپا

به نقل از رویترز؛ آنگلا مرکل – صدر اعظم آلمان – در مصاحبه‌ای با یک روزنامه اعلام کرد حاضر است برای پایان دادن به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی فعالیت‌های دیپلماتیک خود را افزایش دهد. وی همچنین مذاکرات هسته‌ای ایران را الگوی مناسبی برای تعامل با کره‌شمالی دانست.

او در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» که قرار است امروز (یکشنبه) منتشر شود گفت: "اگر به مشارکت ما در این مذاکرات نیاز باشد، بلافاصله به این درخواست پاسخ مثبت می‌دهم."

وی سپس به مذاکراتی اشاره کرد که در سال 2015 به امضای توافق هسته‌ای ایران منجر شد. مرکل آن دوران را طولانی اما بسیار مهم نامید که در نهایت سال گذشته پایان مطلوبی داشت. اشاره وی به اجرایی شدن برجام در سال گذشته میلادی است.

مرکل در ادامه افزود: "می‌توانم تصور کنم از چنین ساختاری برای پایان بحران کره‌شمالی استفاده شود. اروپا و آلمان باید برای ایفای نقشی بسیار فعال در این فرایند آماده باشند... اروپا باید در تلاش برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک و انجام هر کاری که در حوزه تحریم‌ها به آن نیاز است، متحد باشد."

انتظار می‌رود مرکل در انتخابات یکشنبه دو هفته آتی برای چهارمین بار به عنوان صدر اعظم آلمان انتخاب شود. بنا بر نظرسنجی‌ها، متحدان محافظه‌کار وی بر رقبای سوسیال دموکرات برتری قاطعی دارند.

پربیننده ترین خبرها