تاکید «عمار حکیم» و «سلیم الجبوری» بر مذاکره بین بغداد و اربیل

تاکید «عمار حکیم» و «سلیم الجبوری» بر مذاکره بین بغداد و اربیل
يکشنبه 19 شهريور 1396 - 09:14

رئیس ائتلاف ملی عراق و رئیس پارلمان این کشور خواستار مذاکره بین بغداد و اربیل برای حل مشکلات دو طرف طبق قانون اساسی این کشور شدند.

العالم-عراق

«سید عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق و «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق بر اهمیت انجام گفت و گو برای حل مشکلات بین بغداد و اربیل بر مبنای قانون اساسی تاکید کردند.

در بیانیه دفتر ریاست ائتلاف ملی عراق آمده است که سید عمار حکیم روز شنبه در مقر خود در بغداد با سلیم الجبوری دیدار و درباره تحولات سیاسی و امنیتی و مرحله ما بعد داعش و وضع قوانین مهم بحث و تبادل نظر کردند.

سید عمار گفت: عراق به پیروزی های سیاسی، اقتصادی، اداری و پیروزی ها در مبارزه با فساد نیاز دارد.

رئیس سابق مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین خواستار حفاظت از پیروزی هایی شد که محقق شد و تاکید کرد که باید به وحدت به عنوان سلاح برنده در رویارویی با داعش پایبند بود.

وی بر اهمیت تلاش برای بازسازی شهرهای آزادشده و ایجاد دولت شهروندی به گونه ای که همه جریان ها و طیف های سیاسی را شامل شود، تاکید کرد.

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز روز گذشته در دیدار با «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق از وی خواست که همه پرسی برای جدایی از عراق را به تاخیر بیاندازد و گفتو‌گوی خود با بغداد را با نظارت سازمان ملل آغاز کند، اما بارزانی تاکید کرده که همه پرسی در زمان مقرر خود(سوم مهرماه) برگزار می شود چون این یک مساله شخصی نیست.

پربیننده ترین خبرها