داعش هزاران گذرنامه سفید سوری دارد!

داعش هزاران گذرنامه سفید سوری دارد!
يکشنبه 19 شهريور 1396 - 17:15

مقامات آلمان مدعی شدند که داعش بیش از 11 هزار گذرنامه سفید سوری را سرقت کرده است که می تواند با مشخصات هر شخصی تکمیل شود.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از فرانکفورت، روزنامه بیلد آم زونتاگ در شماره روز یکشنبه به نقل از اسناد محرمانه پلیس فدرال و وزارت کشور آلمان نوشت: ماموران تحقیق فهرستی را شامل شماره سریال گذرنامه های سفید و مقاماتی که آنها را صادر کرده اند، جمع آوری کرده اند.

گذرنامه های سرقت شده توسط داعش، اصل هستند و هنوز با مشخصات هیچکس تکمیل نشده‌اند. این گذرنامه ها ابزاری با ارزش برای جاعلان به شمار می روند.

سرویس های امنیتی آلمان از وجود حدود 18 هزار گذرنامه سوری سرقت شده از مراکز دولتی سوریه آگاهند که هزاران مورد نیز در اختیار گروه هایی به غیر از داعش قرار دارد.

سخنگوی پلیس آلمان در گفتگو با این روزنامه اعلام کرد: تحقیقات در خصوص وضعیت پناهجویان نشان می دهد سازمان های تروریستی از این فرصت برای نفوذ حامیان و عاملان حمله به اروپا و آلمان استفاده می کنند.

اعضای گروهی که در حملات مسلحانه و بمبگذاری در نوامبر 2015 در پاریس دست داشتند از گذرنامه های جعلی سوری استفاده کرده اند.

این سخنگو افزود: گذرنامه های جعلی عمدتا به منظور ورود غیرقانونی بدون انگیزه هایی مانند حملات تروریستی مورد استفاده قرار می گیرد.

هشت هزار و 625 گذرنامه توسط مقامات آلمان در سال 2016 مورد بررسی قرار گرفته است و بر اساس اسنادی که به رویت این روزنامه رسیده، تعدادی از این گذرنامه ها جعلی بوده اند.

اطلاعاتی در این مورد که گذرنامه ها چگونه در اختیار داعش قرار گرفته، در دست نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها