مذاکره سه کشور نفتی برای تمدید توافق اوپک/ قیمت نفت افزایش یافت

مذاکره سه کشور نفتی برای تمدید توافق اوپک/ قیمت نفت افزایش یافت
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 12:27

قیمت نفت در بازارهای جهانی به انتشار خبر مذاکره عربستان با ونزوئلا و قزاقستان برای تمدید توافق کاهش تولید، با ۲۲ سنت افزایش به ۵۴ دلار در هر بشکه رسید.

العالم ـ آسیا

به گزارش رویترز، پس از اینکه وزیر نفت عربستان با همتایان ونزوئلایی و قزاق خود در مورد تمدید احتمالی توافق کاهش تولید پس از مارس 2018 مذاکره کرد، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

اخبار مذاکرات روز یک شنبه کمک کرد تا فشار کاهشی بر قیمت نفت در اثر نگرانی ها در مورد تقاضا برای انرژی خنثی شود. نگرانی هایی در مورد تاثیر تندباد ایرما و عواقب آن بر تقاضا برای انرژی وجود دارد.

این تندباد روز یک شنبه برق نزدیک به 4 میلیون خانوار و بنگاه تجاری در فلوریدا را قطع کرد. پیش بینی شده است که از شدت این طوفان گرمسیری اواخر امروز در شمال فلوریدا و جنوب جورجیا کاسته شود.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 22 سنت افزایش 54 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 37 سنت افزایش 47.85 دلار معامله شد.

تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد گفت: «بازار نفت به مذاکرات عربستان واکنش نشان داده است... کاهش پالایش نفت در آمریکا نیز با پالایش بیشتر در دیگر کشورها جبران شده است از اینرو، نگرانی ها در مورد کاهش قابل توجه در تقاضا برای نفت خام در حال از بین رفتن است.»

تندباد هاروی که 2 هفته گذشته سواحل آمریکا را درنوردید، نرخ مصرف پالایشگاه های این کشور را به کمترین میزان در 7 سال گذشته رساند. برخی از واحدها اکنون در حال ازسرگیری فعالیت های خود هستند.

وزارت انرژی عربستان اعلام کرد خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان با همتای قزاق خود در مورد گزینه بررسی تمدید توافق کاهش تولید، توافق کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها