تشکیل کمیته عربی برای منع عضویت اسرائیل در شورای امنیت

تشکیل کمیته عربی برای منع عضویت اسرائیل در شورای امنیت
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 14:35

سفیر فلسطین در قاهره و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب از تشکیل یک کمیته پنج‌جانبه برای جلوگیری از عضویت رژیم صهیونیستی در شورای امنیت خبر داد.

العالم-فلسطین اشغالی

 «جمال الشوبکی» سفیر فلسطین در قاهره و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب اعلام کرد که شورای این اتحادیه در نشست روز یکشنبه (دیروز) که در سطح نمایندگان دائمی برگزار شد با پیشنهاد فلسطین مبنی بر تشکیل کمیته‌ای به منظور مقابله با تلاش رژیم صهیونیستی برای دستیابی به عضویت غیر دائم در شورای امنیت (2019-2020) موافقت کرد.

الشوبکی در حاشیه یکصد و چهل و هشتمین نشست شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم افزود که این کمیته پنج‌جانبه متشکل از ریاست اجلاس عربی، ریاست شورای وزارتی، فلسطین، دبیرکل اتحادیه عرب به اضافه مصر به عنوان تنها عضو عربی در شورای امنیت است.

وی تشکیل این کمیته را گامی در جهت حمایت از قضیه فلسطین، پیگیری اجرای مصوبات اخیر اجلاس عربی در اردن و قطعنامه‌های شورای وزارتی عربی دانست.

به نقل از وبگاه «الیوم‌السابع»، نماینده فلسطین در اتحادیه عرب همچنین اظهار داشت که طرف فلسطینی در نشست‌های آتی، حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین و عضویت کامل در شورای امنیت را درخواست خواهد کرد زیرا این حق دولت فلسطین است.

الشوبکی همچنین از طرح شورای اتحادیه عرب برای مقابله با برگزاری اجلاس آفریقایی-اسرائیلی در «توگو» در ماه آینده خبر داد و گفت که قضیه فلسطین همچنان در اولویت اتحادیه عرب باقی خواهد ماند.

فارس

پربیننده ترین خبرها