تلاش مصر برای جذب گردشگران روسی از طریق تأمین امنیت فرودگاه های خود

تلاش مصر برای جذب گردشگران روسی از طریق تأمین امنیت فرودگاه های خود
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 17:55

منبعی در سازمان هواپیمائی کشوری مصر اعلام کرد : دولت مصر برای توسعه سیستم امنیتی فرودگاه های این کشور بودجۀ کلانی را هزینه کرده است .

العالم - مصر 

این منبع امروز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: دولت بیش از 60 میلیون دلار برای توسعه سیستم امنیتی فرودگاه های مصر هزینه کرده است که این هزینه شامل خرید مدرن ترین دستگاه های کشف مواد منفجره خصوصاً دستگاه های سه بعدی برای بازرسی مسافرین و کیف های آنها می شود.

منبع مصری که نام او فاش نشده، افزود : ما تلاش می کنیم موانع ازسرگیری پروازهای روسیه به مصر را از میان برداریم و فرودگاه های مصر هم اکنون آماده استقبال از مسافران هستند زیرا تدابیر خاصی برای تأمین امنیت هواپیماها و مسافران اندیشیده شده است.

این منبع ازسرگیری پروازها از مبدأ مسکو به مقصد قاهره را قریب الوقوع دانست و گفت : تنها مانع باقیمانده موافقت مقامات روسی با ازسرگیری پروازها از مسکو به قاهره است.

گفته می شود که دیدار رؤسای جمهوری مصر و روسیه در پکن به آغاز مجدد پروازها بین مسکو و قاهره کمک خواهد کرد.

سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری روسی ایرباس – 321 برفراز استان سینای شمالی در ماه اکتبر 2015 باعث توقف پرواز هواپیماهای مسافربری روسی به مصر شده است که علت سقوط این هواپیما اقدام تروریستی بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از دیدار با همتای مصری خود در حاشیه اجلاس بریکس در پکن گفته بود : روسیه در آینده نزدیک پروازهای خود را به مقصد مصر کاملاً ازسرخواهد گرفت . ما می بینیم که دوستان مصری ما تلاش مجدانه ای برای تأمین امنیت پروازی انجام می دهند.

214

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها