دیوان عالی آمریکا به نفع فرمان ضدمهاجرتی ترامپ رأی داد

دیوان عالی آمریکا به نفع فرمان ضدمهاجرتی ترامپ رأی داد
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 23:12

دیوان عالی آمریکا درخواست دولت ترامپ برای لغو شدن رأی یک دادگاه استیناف و عدم صدور مجوز ورود به پناهجویان تازه‌وارد و فامیل درجه 2 اتباع 6 کشور مسلمان را اجابت کرد.

العالم _ آمریکا

دیوان عالی آمریکا در پی درخواست وزارت دادگستری این کشور، جلوی اجرای رأی دادگاه استیناف و ملغی شدن ممنوعیت سفر اقوام درجه 2 مهاجران 6 کشور خاص به آمریکا را گرفت.

وزارت دادگستری آمریکا امروز از دیوان عالی آمریکا خواسته بود که در برابر رأی اخیر دادگاه استیناف بخش 9 این کشور موضع بگیرد و راه را برای اجرای فرمان ضدمهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هموار کند.

فرمان ضدمهاجرتی ترامپ، فرمانی است که بر اساس اختیارات ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و در قالب فرمان اجرایی صادر شده و بر اساس آن، اتباع ایران، لیبی، سودان، سومالی، سوریه و یمن از سفر به آمریکا منع می‌شوند.

آخرین مرحله از مخالفت‌ها با تصمیم ترامپ، روز جمعه شکل گرفت که طی آن، دادگاه استیناف بخش 9 آمریکا که رسیدگی به فرجام‌خواهی پرونده‌های 13 ایالت را بر عهده دارد رأیی صادر کرد که بر اساس آن، اقوام درجه 2 اتباع فعلی آمریکا که ریشه در این 6 کشور دارند، از ممنوعیت‌های فرمان اجرایی ترامپ معاف می‌شوند.

بر اساس این رأی همچنین ورود مهاجرینی که تأییدیه‌های مربوطه را از دولت آمریکا گرفته‌اند و یا در حال گذراندن مراحل اداری جذب پناهجو هستند، ممکن می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها