دو سرباز انگليسی به جرم اقدام تروريستی تفهيم اتهام شدند

دو سرباز انگليسی به جرم اقدام تروريستی تفهيم اتهام شدند
سه شنبه 21 شهريور 1396 - 03:59

دو سرباز انگلیسی به جرم دست داشتن در حملات تروریستی از جنس اعمال نئو نازی ها تفهیم اتهام شدند.

پایگاه اسکای نیوز نوشت: این دو سرباز به همراه نفر سومی به سبب عضویت درگروه نئو نازی های کنش ملی (National Action)  و داشتن  ابزار هایی  که احتمال دارد در حملات تروریستی مورد استفاده قرار  بگیرند، به جرم ارتکاب  اقدام تروریستی متهم شده اند.

این گروه نئو نازی در انگلیس به مثابه گروهی غیر قانونی با دیدگاه های راستگرای افراطی است. این دو سرباز ارتش، میکو وهویلاینن  (Mikko Vevhilainnen)  32ساله با اصلیت فنلاندی و مارک برت Mark Barrett) ) 24 ساله نام دارند که به همراه شخص سومی به نام الکس دیکین، 22 ساله در جایگاه متهمان قرار گرفته اند.

گروه کنش ملی از اولین گروه هایی با گرایش های نژاد پرستی، یهودی ستیزی و مخالفت با همجنس گرایی است که در دسامبر سال 2016 به سبب قانون مبارزه با تروریسم در ذیل گروه های غیر مجاز و ممنوعه قرار گرفت.

این سه متهم اکنون باید در روز سه شنبه در برابر دادگاه Westminster Magistrates apostrophe  حاضر شوند.

تفهیم اتهام علیه این سه نفر پس از بازداشت های متعددی که در هفته پیش توسط واحد مبارزه با تروریسم در وست میدلند انجام شد، صورت گرفت.

به گفته پلیس، وهویلاینن علاوه بر عضویت در گروه غیر قانونی کنش ملی متهم به داشتن اطلاعاتی محرمانه در خصوص ارتکاب اعمال تروریستی است. وی همچنین به سبب انتشار چندین پیام کتبی تهدید آمیز در وبگاهی با  هدف ترویج نژاد پرستی باید محاکمه شود.

از سوی دیگر، برت، تنها به سبب عضویت در کنش ملی باید از خود دفاع کند.

در این میان دیکین، علاوه بر عضویت در این گروه، به سبب در اختیار داشتن مدارکی که برای ارتکاب اعمال تروریستی مفید است و همچنین به خاطر توزیع نوشته های تروریستی محاکمه خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها