روایت سید حسن نصرالله از دیدار با رهبری در اوایل بحران سوریه

روایت سید حسن نصرالله از دیدار با رهبری در اوایل بحران سوریه
سه شنبه 21 شهريور 1396 - 10:13

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن اعلام اینکه مقاومت در سوریه پیروز شده، به شرح دیدار خود با رهبر انقلاب در آغاز بحران سوریه پرداخت.

العالم _ لبنان

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار سالانه خود با مبلغان دینی در آستانه ماه محرم تأکید کرد مقاومت در سوریه پیروز شده و آنچه باقی مانده «نبردهای پراکنده » است.

بر اساس گزارش «الاخبار»، نصرالله گفت: ما به امور خود در این نبرد (جنگ سوریه) آگاهیم ، شهدا، مجروحان و اسرای ما معادلات را تغییر می‌دهند و تاریخ کل منطقه را می‌نویسند نه فقط تاریخ لبنان. ما در سوریه پیروز شده‌ایم؛ پروژه آخر شکست خورد و می‌خواهد مذاکره کند تا برخی دستاوردها را کسب کند.

وی تأکید کرد: مسیر پروژه آخر شکست خورد و مسیر پروژه ما که متحمل سختی‌های بسیاری در آن شدیم، پیروز شد و نتایج بزرگی ، معادلات را به نفع امت تغییر خواهد داد.

نصرالله  در ادامه گفت: نبرد با داعش و النصره بزرگترین رنجی بود که از سال 2010 تا کنون با آن زندگی کردیم و خطرناک‌تر از جنگ 2006  بود. از سال 2011 مطمئن بودیم که فتنه بزرگی رخ خواهد داد و پروژه ای آمریکایی-اسرائیلی-قطری- سعودی با هدف نابودی مقاومت و آرمان فلسطین وجود دارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: در آغاز حوادث سوریه، به ایران رفتم و با [آیت‌الله]سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دیدار کردم  در آن زمان همه معتقد بودند که نظام سوریه طی 2 یا 3 ماه سقوط خواهد کرد، ما دیدگاه خود را مطرح کردیم و گفتیم اگر در دمشق نجنگیم باید در هرمل، بعلبک، ضاحیه، الغازیه، بقاع غربی و جنوب لبنان بجنگیم.

رهبر جمهوری اسلامی ایران حرف من را تکمیل کرد و گفت: نه فقط در این مناطق بلکه در کرمان، خوزستان و تهران و ... این جبهه چند محور دارد: محور ایران، محور سوریه، و محور لبنان. فرمانده محور سوریه «بشار اسد» است و باید کاری کنیم که پیروز شود و پیروز خواهد شد .

 با گذشت یکسال ونیم یا 2 سال  ، عربستان پیامی برای بشار اسد فرستاد و گفت سوریه در کنفرانسی قطع روابط با حزب‌الله و ایران را اعلام کند تا بحران کشورش تمام شود.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: ما از همان ابتدا به برادران عراقی خود هشدار دادیم اگر با داعش نجنگندو این گروهک بر دیرالزور مسلط شود ، هدف بعدی داعش ، عراق خواهد بود. پیش‌بینی ما درست از آب درآمد و این گروهک تروریستی بر ثلث عراق مسلط شد. سوال می‌کنم: اگر ما از جهاد و تکلیف عقب کشیده بودیم چه بر سر لبنان می‌آمد و اگر اهالی عراق با فتوای جهاد کفائی آیت‌الله سیستانی عمل نمی‌کردند چه اتفاقی در این کشور رخ می‌داد؟

وی افزود: این نبرد (سوریه) «مبارک » بود و ما برای ادای تکلیف به سوریه رفتیم وگرنه چه چیزی یک جوان را به حلب ودیرالزور با آن شرایط سخت می‌کشاند؛ برداردان ما حدود 8 ماه در این مکان‌ها محاصره بودند. برخی در لبنان هر چه ما انجام دهیم، راضی نمی‌شوند.

نصرالله در پایان به محرم و عاشورا پرداخت و گفت انقلاب امام حسین (ع) فقط در اعتراض به ظلم نبود بلکه برای ادای تکلیف الهی نیز بود و باید بر این موضوع متمرکز شد.

پربیننده ترین خبرها