اظهارات مضحک نتانیاهو درباره ایران در آرژانتین!

اظهارات مضحک نتانیاهو درباره ایران در آرژانتین!
سه شنبه 21 شهريور 1396 - 13:29

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به آرژانتین، بار دیگر اظهارات بی‌اساس خود را درباره ایران تکرار کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بنیامین نتانیاهو – نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی – در سفر خود به آرژانتین از همه کشورها خواست با تروریسم مقابله کنند و از ایران به عنوان مهمترین کشور حامی تروریسم نام برد. او این اظهارات را هنگام ادای احترام به قربانیان دو بمب‌گذاری در آرژانتین مطرح کرد.

بمب‌گذاری در سفارت اسرائیل در آرژانتین و در یک مرکز متعلق به یهودیان در سال‌های 1992 و 1994 به ترتیب 29 و 85 کشته برجای گذاشت.

در اظهارات مضحک نتانیاهو که متن آن از سوی سفارت اسرائیل منتشر شده آمده است: "ایران کشوری است که حمله‌های بزرگ را در بوئنوس آیرس در دهه 90 ترتیب داد و حامی اصلی تروریسم محسوب می‌شود. همچنین حزب‌الله تروریسم را به نقاط مختلف جهان صادر می‌کند و به آمریکای لاتین سلاح می‌فرستد."

ایران هرگونه دخالت در انفجارهای پایتخت آرژانتین را رد کرده است.

نتانیاهو همچنین در ادامه اظهارات بی‌اساس خود مدعی شد اسرائیل با قاطعیت به مبارزه با تروریسم صادرشده از سوی ایران ادامه خواهد داد. این نخستین سفر یک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

این درحالی است که برخی از اقوام قربانیان بمب‌گذاری سال 1994 مرکز یهودیان در پایتخت آرژانتین، حضور در مراسم نتانیاهو را رد کردند. به گفته آن‌ها، نتانیاهو تنها برای امور تجاری و مالی به آرژانتین سفر کرده است.

«آدولفو پرز اسکیبل،» برنده آرژانتینی جایزه صلح نوبل در سال 1980 نیز در خصوص نتانیاهو گفت: "نه تنها خودِ او در دیوان بین‌المللی کیفری به ارتکاب جنایت علیه بشریت به دلیل کشتن غیرنظامیان، بمباران مدارس، بیمارستان‌ها و مساجد فلسطینیان متهم است، بلکه به عامل ظلم و ستم در دوران آخرین دیکتاتوری آرژانتین نیز پناه داده است."

پربیننده ترین خبرها