ولایتی در جمع خبرنگاران:

ادعای حق بازدید از مراکز نظامی "اختراع آمانو" است

ادعای حق بازدید از مراکز نظامی
سه شنبه 21 شهريور 1396 - 16:37

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: بازدید از مراکز نظامی ایران برای هر بیگانه‌ای ممنوع است.

العالم - ایران / سیاسی

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل پس از دیدارهای امروز خود با وزیر خارجه اسبق استرالیا و فرانسه در جمع خبرنگاران درباره  اظهارات روز گذشته آمانو مبنی بر اینکه آژانس در صورت نیاز می‌تواند به سایت‌های نظامی ایران دسترسی داشته باشد و تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی وجود ندارد، اظهار داشت: در قرارهای گذشته با آژانس به هیچ عنوان دسترسی به سایت‌های نظامی نبود و اگر چنین بود ما توافق نمی‌کردیم. ادعای چنین حقی اختراع آقای آمانو است.

وی در همین زمینه گفت: اگر او مستقل بود و تصمیم‌گیری‌اش بر اساس استقلال بود، باید برای بازدید از مراکز هسته‌ای رژیم صهیونیستی فشار می‌آورد زیرا وجود سلاح هسته‌ای در سرزمین‌های اشغالی بزرگترین خطر برای منطقه خاورمیانه است. آمانو در این زمینه تجاهل می‌کند و هیچ پاسخی ندارد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: آقای آمانو، مأمورانش و هیچ بیگانه دیگری حق ندارند از مراکز نظامی ما بازدید کنند زیرا این مراکز جزو مناطق ممنوعه است و برای هر بیگانه و وابسته به بیگانه‌ای حریم امنیتی به‌کلی سرّی محسوب می‌شود.

ولایتی درباره بحران سوریه نیز گفت: علی‌رغم گذشت 6 سال از بحران در منطقه، جنگ‌های نیابتی و حمایت برخی کشورهای منطقه و غربی از تروریسم و جریانات تکفیری و افراطی، شاهد موفقیت دولتهای قانونی و مستقل سوریه، لبنان و عراق  هستیم. این دولت‌ها امروز نسبت به گذشته از ثبات و استواری بیشتری برخوردار هستند و کشورهای غربی باید سیاست مستقل و مناسب با واقعیات منطقه اتخاذ کنند.

وی اضافه کرد: حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه بسیار مهم است و علی‌رغم برنامه‌ریزی برخی کشورهایی که تجزیه کشورهای دیگر را دنبال می‌کنند، این توطئه تحقق نخواهد یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها